طرز تهیه کمپیر ترکیه ای خوشمزه و خاطره انگیز

به گزارش وبلاگ خطاطی، اگر به کشور ترکیه سفر نموده باشید، حتما در شهرهای مختلف به خصوص استانبول با یک خوراکی خوشمزه روبرو شده اید که بین مردم ترکیه بسیار محبوب است. کمپیر ترکیه ای یک غذای کامل و حجیم است که پایه آن سیب زمینی پخته است که با کره و پنیر پیتزا مخلوط می گردد و روی آن ترکیبات مختلف گوشت و سبزیجات قرار می گیرد تا طعم خوشمزه آن را تکمیل کند. در این آموزش آشپزی تصویری خبرنگاران مگ می خواهیم طرز تهیه کمپیر ترکیه ای را به شما آموزش دهیم که خیلی سریع آماده می گردد و حال و هوای خیابان های استانبول را برایتان زنده می نماید. با ما همراه باشید.

طرز تهیه کمپیر ترکیه ای خوشمزه و خاطره انگیز

کمپیر ترکیه ای

کمپیر یکی از غذاهای معروف ترکیه ای است. این غذا به شکل سیب زمینی شکم پر است که با انواع گوشت، سبزیجات، خیارشور و سس پر می گردد و طعم بسیار دلچسبی دارد.

مواد لازم

  • سیب زمینی بزرگ: 2 عدد
  • کره: 20 گرم
  • پنیر پیتزا: 2 قاشق غذاخوری
  • ژامبون گوشت: 2 عدد
  • خیارشور: 2 عدد
  • ذرت و نخودفرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی و فلفل: به اندازه دلخواه
  • نمک و فلفل: به اندازه لازم

طرز تهیه کمپیر ترکیه ای

1.

برای تهیه کمپیر، ابتدا سیب زمینی ها را خوب می شوییم و خشک می کنیم. سپس به روغن و نمک و فلفل آغشته می کنیم و درون فویل می پیچیم و به مدت یک ساعت درون فر قرار می دهیم تا کاملا مغزپخت گردد.

بعد از آماده شدن سیب زمینی، وسط آن را تا نیمه برش می زنیم و با فشار دو انگشت کمی باز می کنیم.

2.

در این مرحله کره را دورن سیب زمینی داغ می ریزیم و با چنگال تمام سیب زمینی ها را با کره و نمک و فلفل مخلوط می کنیم تا یکدست گردد.

3.

بعد از اینکه سیب زمینی و کره با هم مخلوط شد، پنیر پیتزا را اضافه می کنیم و دوباره با سیب زمینی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست و کشدار گردد.

4.

بعد زا اینکه سیب زمینی با کره و پنیر پیتزا مخلوط شد، ژامبون گوشت، خیارشور، نخودفرنگی، ذرت و فلفل سبز را روی سیب زمینی قرار می دهیم و با سس مایونز تزیین و سرو می کنیم.

منبع: دیجیکالا مگ

به "طرز تهیه کمپیر ترکیه ای خوشمزه و خاطره انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کمپیر ترکیه ای خوشمزه و خاطره انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید