عزل مدیر یک شعبه بانک به دلیل عدم اجرای بخشنامه وام بدون ضامن، قرار نیست همه کارمندان وام دریافت نمایند

به گزارش وبلاگ خطاطی، رئیس مرکز بازرسی وزارت اقتصاد گفت: در موارد اندکی بی نظمی و تخلف از بخشنامه اعطای تسهیلات خرد بدون ضامن را شاهد بودیم که یکی از مدیران شعب ممتاز بانکی عزل شد.

عزل مدیر یک شعبه بانک به دلیل عدم اجرای بخشنامه وام بدون ضامن، قرار نیست همه کارمندان وام دریافت نمایند

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ خطاطی، علی نظامی اظهارداشت: پیرو ابلاغ بخشنامه آسان گیری و حذف ضامن از فرآیند پرداخت تسهیلات خرد بانکی، همکاران در بازرسی میدانی و سامانه نظارت مردمی متوجه شدند بخشنامه اعطای تسهیلات خرد بدون ضامن به مشتریان به بعضی شعب ابلاغ نشده و ابهاماتی ایجاد شده است.

وی اضافه نمود: در این راستا چندین اقدام فوری در دستور کار نهاده شد و به کلیه بانک های دولتی و نیمه دولتی اعلام شد که بخشنامه مربوطه را در سایت بانک ها بارگذاری نمایند و فرآیند و جزئیات بخشنامه را در شعب بانک ها به اطلاع مسوولان و مردم برسانند.

رئیس مرکز بازرسی وزارت اقتصاد گفت: بعلاوه مقرر شد آدرس رسیدگی به شکایات بانک ها و آدرس نظارت مردمی وزارت اقتصاد نیز در معرض دید مردم قرار گیرد.

وی اضافه نمود: در مرحله بعد هیات بازرسی ویژه ای در هر بانک و نظارت و بازرسی وزارت اقتصاد تشکیل شد تا با بازرسی میدانی نحوه اجرای بخشنامه را بازرسی نمایند.

نظامی گفت: گزارش ها حاکی از این است که اغلب بانک ها مقید به اجرای بخشنامه هستند و در موارد اندکی نیز بی نظمی و تخلف را شاهد بودیم که منجر به برکناری یک از مدیران ممتاز بانکی شد و تعدادی هم به کمیته انضباطی معرفی شدند.

وی اظهارداشت: در بعضی موارد شبهه ای برای بعضی شهروندان ایجاد شده مبنی بر اینکه قرار است به کلیه کارمندان تسهیلات صد میلیونی پرداخت گردد در حالی که بخشنامه وزارت اقتصاد صرفا بر این موضوع تاکید دارد که در فرایند اعطای تسهیلات خرد بانکی که یکی از شرایط آن معرفی دو ضامن بود دیگر نیازی به این کار نیست.

نظامی گفت: حقوق بگیران با ارائه گواهی کسر از حقوق و اعتبار سنجی وام خود را دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عزل مدیر یک شعبه بانک به دلیل عدم اجرای بخشنامه وام بدون ضامن، قرار نیست همه کارمندان وام دریافت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزل مدیر یک شعبه بانک به دلیل عدم اجرای بخشنامه وام بدون ضامن، قرار نیست همه کارمندان وام دریافت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید