گرمارودی: متأسفانه آموزش را برای معلمان جدی نمی گیریم

به گزارش وبلاگ خطاطی، سرپرست اسبق دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد: متأسفانه آموزش را برای معلمان جدی نمی گیریم و آموزش های مستمری را در طول سی سال خدمت معلمان نداریم ما هم چنین در آموزش و پرورش معلمان با تحصیلات عالی بسیار زیاد داریم.

گرمارودی: متأسفانه آموزش را برای معلمان جدی نمی گیریم

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ خطاطی، اسدی گرمارودی سرپرست اسبق دانشگاه فرهنگیان در نشست تخصصی جمعیت فرهنگیان جوان گفت: متأسفانه دو مشکل اصلی در نظام مدیریتی کشورمان مشاهده می گردد، یک عدم واقعه گرایی و مستندسازی تجربیات و دوم عدم ارزیابی و آنالیز نقص ها و ضعف ها می باشد. در دولت یازدهم و دوازدهم سند تحول هم تصویب و هم آغاز به اجرا شد صندلی معلم در سند تحول یک صندلی بی بدیل در نظر گرفته شد و زمینه باید طوری فراهم میشد که معلم به اسم یک پژوهشگر شناخته گردد.

وی اضافه نمود: در دولت یازدهم و دوازدهم شش وزیر حضور داشتند و تقریباً هر یک سال و سه ماه یک وزیر پای کار بودند که این اتفاق با اصل ثبات مدیریتی در تعارض می باشد و بعلاوه این دولت به سند تحول آن اعتقادی نداشت و سند بیست سی را جایگزین سند تحول کرد و در یک چشم به هم زدنی سند تحول را کنار زد.

وی اظهار کرد: فشل بودن شورای عالی آموزش و پرورش خاصه در بحث دفاع از سند تحول و دانشگاه فرهنگیان و رتبه بندی معلمان قابل توجه است و متأسفانه در این دولت استفاده متخلفانه از ماده 28 صورت گرفت درحالی که ماده 28 فقط باید برای رشته هایی باشد که دانشگاه فرهنگیان آن رشته ها را ندارد و یکی دیگر از آسیب هایی که در این دولت به وجودآمده اعلام مازاد داشتن نیروی انسانی بود، ما تا سال 1410 حدوداً سالی چهل و پنج هزار نفر باید دانشجو معلم داشته باشیم تا کمبود معلم جبران گردد

سرپرست اسبق دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد: هشت سال است که دانشگاه فرهنگیان یک ساختمان هم ایجاد نکرده است و بعلاوه از کارشناسان باتجربه در رده های مختلف آموزش و پرورش و بویژه دانشگاه فرهنگیان استفاده نشده است و وزرا و معاونین آموزش پروش از بدنه آموزش وپرورش نیستند

وی اضافه نمود: متأسفانه آموزش را برای معلمان جدی نمی گیریم و آموزش های مستمری را در طول سی سال خدمت معلمان نداریم ما هم چنین در آموزش و پرورش معلمان با تحصیلات عالی بسیار زیاد داریم و حدوداً صد و پنجاه هزار نفر از معلمان ما مدرک کارشناسی ارشد دارند. بعلاوه باید در دولت آینده درجه بندی مدارس احیا گردد و ایجاد مرکز برنامه ریزی در آموزش وپرورش اتفاق بیفتد و این نهاد حاکمیتی را نباید سیاسی کنیم و از همه نیرو های وفادار استفاده کنیم و آموزش های مستمر ضمن خدمت برای نیروی انسانی داشته باشیم

وی گفت: احیای رتبه بندی معلمان که الحمدلله کلیت آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شد می تواند بسیار مفید باشد، چون معلم یک کارمند نیست و یک معلم زحمتکش کمتر از یک استاد دانشگاه هم نخواهد بود معلمان ما نیرو های حاکمیتی در کشور هستند و ما باید از دانشگاه فرهنگیان به اسم دانشگاه مرجع در زمینه تعلیم وتربیت یاد کنیم و امکانات همه دانشگاه ها را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهیم و ببینیم که در اقتصاد آموزش و پرورش چه کار هایی در کوتاه مدت و بلندمدت باید انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "گرمارودی: متأسفانه آموزش را برای معلمان جدی نمی گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرمارودی: متأسفانه آموزش را برای معلمان جدی نمی گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید