متمول ترین بانک های ایران را بشناسید

به گزارش وبلاگ خطاطی، بعد از ادغام پنج بانک و موسسه از جمله مهراقتصاد، قوامین، انصار، حکمت ایرانیان و کوثر در بانک سپه حالا عظیم ترین بانک ایرانی تشکیل شده.

متمول ترین بانک های ایران را بشناسید

روزنامه هفت صبح در ادامه نوشت: این نکته ای است که معاون نظارت بانک مرکزی اعلام نموده و شرح داده که این بانک با 470هزار میلیارد تومان سپرده حدود 50درصد از بانک بعدی یعنی بانک ملی هم بیشتر سپرده دارد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، فرهاد حنیفی گفته : نیرو های انسانی بانک سپه حدود 15هزار نفر بودند که با اضافه شدن کارکنان پنج بانک ادغامی این تعداد مجموعا به حدود 50هزار نفر رسید. تعداد شعب پنج بانک ادغامی و بانک سپه حدود 4800 مورد بود که مقرر شد قبل از ادغام هرکدام از این بانک ها 10درصد شعب خود را کاهش دهند و پس از ادغام نیز بر اساس ظرفیتی که در هر شهر وجود داشت و محل استقرار شعب از بانک سپه خواستیم تا اصلاح شبکه شعب را در دستور کار قرار دهد.

مقایسه بین بانک های ایران و اینکه کدام بانک دارایی بیشتری دارد یا سودده تر است یا سپرده های بیشتری جذب نموده کار راحتی نیست، چون برخی بانک های مثل ملی و کشاورزی اصلا در بورس نیستند که اطلاعات اقتصادی آن ها روی سامانه کدال در دسترس باشد. یا برخی بانک ها در نظام رتبه بندی شرکت ها اصلا شرکت نمی نمایند که بتوانیم میزان سوددهی آن ها را مقایسه کنیم.

علی الحساب، اما باید بگوییم بین بانک هایی که در بورس حضور دارند و سپرده های آن ها شفاف است به ترتیب بانک های ملت و صادرات و تجارت و آینده و پارسیان و پاسارگاد 6 رتبه برتر را در اختیار دارند. طبعا همه این بانک ها، اما پشت سر بانک ملی و حالا سپه قرار می گیرند که خود معاون بانک مرکزی گفته بیشترین سپرده را در اختیار دارند.

در وهله بعد از نظر تعداد شعبه هم شاید بتوانیم وسعت عملکرد بانک ها را آنالیز کنیم. بعد از بانک سپه که با اتفاقات جدید بیشترین تعداد شعبه را در کشور خواهد داشت، آمار های بانک مرکزی می گوید بانک ملی 2856 شعبه دارد. بانک های صادرات و ملت و تجارت هم به ترتیب با 2051، 1419 و 1413 شعبه در رتبه های بعدی هستند. بانک های پارسیان و پاسارگاد هم 349 و 342 شعبه در سراسر کشور دارند. این آمار ها روی سایت رسمی بانک مرکزی قابل دسترسی است.

از نظر میزان درآمد هم در مقایسه ای که بین سوددهی شرکت های برتر ایران توسط سازمان مدیریت صنعتی صورت می گیرد و آخرین آمار در دسترس ما مربوط به سال اقتصادی 97 است به ترتیب بانک های ملت و صادرات و تجارت و پارسیان و پاسارگاد برترین بانک های ایران هستند. باز هم البته باید تاکید کنیم، چون شرکت در این رتبه بندی برای شرکت ها اجباری نیست، نمی توانیم بانک هایی مثل سپه و ملی را با مابقی مقایسه کنیم.

منبع: فرارو

به "متمول ترین بانک های ایران را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متمول ترین بانک های ایران را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید