معرفی 8 محصول تازه سایپا در سال 1402

به گزارش وبلاگ خطاطی، شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT، شاهین پلاس، اطلس، سهند و کادیلا، سیلک، پاژ و ون هامون 8 محصول نو سایپا هستند.

معرفی 8 محصول تازه سایپا در سال 1402

در امسال حداقل 8 محصول تازه سایپا به بازار معرفی می شوند. مدیرعامل این شرکت بعلاوه از ورود برخی زیرمجموعه های سایپا به حوزه واردات و مونتاژ خودرو های خارجی اطلاع داد.

شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT، شاهین پلاس، اطلس، سهند و کادیلا (محصولات زیرمجموعه پارس خودرو)، سیلک، پاژ و ون هامون (محصول زیرمجموعه زامیاد) 8 محصول تازه سایپا هستند که در امسال در دسترس خریداران قرار می گیرند. خودروی کادیلا یا همان ساندروی ایرانی به تازگی در حضور وزیر صمت رونمایی شده، ولی هنوز به فاز فراوری انبوه نرسیده است.

عرضه شاهین اتوماتیک CVT به بازار برای خردادماه برنامه ریزی شده، اما شاهین پلاس و اطلس در تیرماه امسال وارد فاز فراوری می شوند. شاهین پلاس نسخه ارتقا یافته سواری شاهین بوده که از امکانات بیشتری برخوردار است. این ماشین به موتور 1.6 لیتری ME16 مجهز بوده که می تواند 115 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. سیستم انتقال قدرت در شاهین پلاس شامل گیربکس 6 سرعته اتوماتیک فراوری شرکت DAE می گردد.

از طرف دیگر، سهند و کادیلا محصولی از زیرمجموعه پارس خودرو هستند که مطمئنا نظر خریداران را به خود جلب می نمایند. سدان سهند که احتمالاً در مردادماه به بازار می آید، بر اساس پلتفرم X200 ساخته شده است. ولی کادیلا یا همان تندر 90 ایرانیزه شده مبتنی بر پلتفرم L90 بوده و پیشرانه آن نسخه بهبودیافته K4M است.

اطلس نیز یکی دیگر از 8 محصول تازه سایپا محسوب می گردد که قرار است در 4 مدل مختلف در دسترس مشتریان قرار گیرد. این ماشین نیز براساس پلتفرم X200 ساخته شده است و به طور خاص مدل E تیپ 2 آن شامل مجموعه کاملی از امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی می گردد. این ماشین از پیشرانه 1.5 لیتری استفاده می نماید که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به 90 اسب بخار و 137 نیوتن متر می رسد. این نیرو به وسیله گیربکس 5 سرعته دستی و یا گیربکس 6 سرعته اتوماتیک CVT به چرخ های جلو انتقال می یابد.

سیلک، پاژ و ون هامون از دیگر محصولاتی هستند که در امسال عرضه می شوند. سیلک نسخه ایرانیزه شده سیتروئن C3XR و پاژ یک خودروی هاچ بک مبتنی بر پلتفرم رنو کوئید است. ون Z1V1 نیز با نام هامون و تحت برند زامیاد وارد بازار می گردد.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "معرفی 8 محصول تازه سایپا در سال 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 8 محصول تازه سایپا در سال 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید