مناسب سازی 218 کیلومتر جهت دوچرخه سواری در مشهد

به گزارش وبلاگ خطاطی، مطالعات ایجاد 58 کیلومتر راستا ویژه دوچرخه در مشهد صورت گرفته است و با تأمین اعتبار اجرایی می گردد.

مناسب سازی 218 کیلومتر جهت دوچرخه سواری در مشهد

علیرضا ظهیری مدیر پروژه توسعه حمل ونقل انسان محور شهرداری مشهد بابیان اینکه براساس برنامه مطالعاتی شهرداری مشهد در این کلان شهر باید 265 کیلومتر جهت دوچرخه سواری داشته باشیم، گفت: براساس آمار تا خاتمه سال 1399، مدیریت شهری توانسته بود 185 کیلومتر جهت ویژه دوچرخه سواری در مشهد ایجاد کند و در سال گذشته نیز توانستیم 23 کیلومتر دیگر به این شبکه اضافه کنیم.

او با اشاره به اینکه از 218 کیلومتر جهت دوچرخه سواری در مشهد 195 کیلومتر مربوط به جهت های دوچرخه سواری در معابر اصلی شهر است، اضافه نمود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، سال جاری نیز 58 کیلومتر باید به شبکه ویژه دوچرخه سواری شهر مشهد بیفزاییم که ایجاد این شبکه منوط به تخصیص و تزریق بودجه های مورد احتیاج است.

جهت های دوچرخه در معابر پادگان

مدیر پروژه توسعه حمل ونقل انسان محور شهرداری مشهد ادامه داد: سال جاری در جریان بازگشایی معابر پادگان، جهت های ویژه دوچرخه سواری نیز در این معابر شکل گرفت و بعلاوه در پروژه های قبلی مدیریت شهری ایجاد جهت های دوچرخه سواری صورت گرفته است و به تناسب تزریق بودجه در راستای تکمیل این شبکه حمل ونقلی پاک گام بر می داریم.

ظهیری در زمینه چالش های افزایش جهت دوچرخه در شهر اعلام کرد: در خیابان هایی که عقب نشینی های آن صورت گرفته، همراه با اجرای عملیات پیاده روسازی، عملیات ایجاد جهت دوچرخه سواری نیز انجام می گردد، اما در بعضی از خیابان ها باوجود انجام مطالعات هنوز عقب نشینی های لازم انجام نشده است یا در اولویت پیاده روسازی نیستند؛ ازین رو با توجه به اینکه باید یک بار و در یک زمان عملیات پیاده روسازی و ایجاد جهت دوچرخه سواری انجام گردد، ایجاد شبکه متصل دوچرخه سواری از به هم پیوستگی لازم برخوردار نیست.

او توضیح داد: هم اکنون براساس مطالعات، 165 کیلومتر شبکه دوچرخه سواری شهر مشهد به صورت پیوسته است.

مناسب سازی تقاطع ها برای ایجاد جهت دوچرخه

مدیر پروژه توسعه حمل ونقل انسان محور شهرداری مشهد تاکید نمود: البته یکی دیگر از بخش هایی که جهت های دوچرخه سواری را از حالت به هم پیوسته خارج می نماید در تقاطع های شهر است که این مشکل نیز در جریان اجرای کلان پروژه حق تقدم و در تقاطع هایی که این پروژه در آن اجرایی شده، برطرف شده است و به مرور زمان دیگر تقاطع ها نیز برای ایجاد جهت دوچرخه سواری مناسب سازی می گردد.

ظهیری بعلاوه درباره ایجاد جهت دوچرخه سواری در منطقه ها حاشیه شهر مشهد اظهار کرد: ایجاد معبر ویژه دوچرخه سواری در منطقه ها حاشیه شهر هم اجرا می گردد، اما اجرای آن بر مبنای ایجاد معابر تازه یا مناسب سازی معابر این منطقه ها است؛ بنابراین در معابری از حاشیه شهر که عملیات بهسازی معابر انجام می گردد به صورت هم زمان جهت دوچرخه سواری هم پیش بینی می گردد.

وبلاگ خطاطی خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مناسب سازی 218 کیلومتر جهت دوچرخه سواری در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناسب سازی 218 کیلومتر جهت دوچرخه سواری در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید