نسخه مستر ریلمی GT یا نسخه پرو پوکو X4

به گزارش وبلاگ خطاطی، گوشی میان رده POCO X4 Pro که از برترین های حال حاضر بازار است در مقایسه با بعضی از گوشی های سال 2021 که همچنان در بازار موجودند، قیمت بالاتری دارد. سوالی که پیش می آید این است که آیا خرید این گوشی منطقی است؟

نسخه مستر ریلمی GT یا نسخه پرو پوکو X4

به گزارش وبلاگ خطاطی، تا امروز گوشی POCO X4 Pro 5G پرفروش ترین گوشی سال 2022 در بخش میان رده در بازار جهانی بوده است. اما سال جاری بسیاری از کاربران رویه جدیدی را پیش گرفته اند. آن ها متوجه شدند که قیمت گوشی های هوشمند افزایش یافته است و در بسیاری از موارد بهتر است یکی از گوشی های فراوری سال گذشته خریداری گردد، چرا که گوشی های پارسال دارای برچسب قیمتی ارزان تری هستند. برای مثال گوشی هوشمندی مانند Realme GT Master Edition، در حال حاضر، ارزان تر از POCO X4 Pro 5G است. این در حالی است که در خصوص بعضی از ویژگی ها، در سطح بالاتری نسبت به میان رده پوکو قرار می گیرد. در اینجا مقایسه ای بین مشخصات آن ها انجام داده ایم که به کاربران در انتخاب میان آن دو یاری کند. در ابتدا مشخصات کامل این دو دستگاه در جدول زیر خلاصه شده است.

طراحی

طراحی مجذوب نماینده تر متعلق به گوشی هوشمند Realme GT Master Edition است. اول از همه باید بگوییم که نازک تر و سبک تر است، زیرا با صفحه نمایش کوچکتر و باتری کوچکتر عرضه می گردد. علاوه بر این، این گوشی دارای یک گزینه رنگ خاص به نام Voyager Grey است که با پوشش چرمی پنل پشتی ارائه می گردد. این مدل به وسیله طراح معروف ژاپنی، نائوتو فوکاساوا، طراحی شده است. این دستگاه به لطف این طراحی، قطعا یکی از اصلی ترین و مجذوب نماینده ترین گوشی های میان رده است. در نقطه مقابل گوشی POCO X4 Pro 5G حجیم تر و بزرگ تر است. اما از سوی دیگر، این گوشی میان رده دارای گواهی IP53 است که نشان از مقاومت این دستگاه در برابر نفوذ آب و گرد و غبار دارد. با این حال، در مجموع گوشی میان رده Realme، برنده مقایسه طراحی است.

صفحه نمایش

مشخصات نمایشگر های این دو گوشی بسیار به هم نزدیک است. هر دوی آن ها دارای پنل های AMOLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس، 1080 در 2400 پیکسل و نرخ تازه سازی 120 هرتز هستند. از طرفی گوشی POCO X4 Pro 5G گواهی HDR10 را به خاطر کیفیت تصویر عالی در پلتفرم های استریم دریافت نموده است. این گوشی بعلاوه دارای بلندگو های استریو برای ایجاد تجربه صوتی بهتر است. در نقطه مقابل گوشی Realme GT Master Edition یک حسگر اثرانگشت درون صفحه نمایش ارائه می نماید که پیشرفته از حسگر اثر انگشت کناری ارائه شده در میان رده POCO می باشد. گوشی POCO X4 Pro 5G قرار است به لطف گواهی HDR10 کیفیت تصویر بهتری ارائه دهد، اما گوشی Realme همچنان با صفحه نمایش عالی عرضه می گردد و بسیاری از مردم متوجه تفاوت های جزئی نمایشگر این دو گوشی نمی شوند.

سخت افزار و نرم افزار

اگر در پی دستگاهی با بالاترین عملکرد هستید، پس باید بدون درنگ به سراغ Realme GT Master Edition بروید. علت این فزونی ساده است: نسخه مستر ریلمی جی تی، پردازنده بهتری دارد. چنان که پیشتر هم گزارش داده بودیم این گوشی با یک پردازنده Qualcomm Snapdragon 778G هشت هسته ای عرضه شده است. این تراشه یکی از برترین پردازنده های میان رده است و با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز کار می نماید. از طرفی گوشی POCO X4 Pro 5G، برخلاف میان رده ریلمی دارای فضای ذخیره سازی قابل افزایش است، اما پردازنده Snapdragon 695 5G که در آن استفاده شده، عملکرد ضعیف تری دارد. علیرغم عرضه گوشی POCO در فوریه 2022، هر دو گوشی همچنان از اندروید 11 که از پیش نصب شده، استفاده می نمایند. با این حال قرار است پس از آپدیت، هر دو به اندروید 12 مجهز شوند. گوشی Realme GT Master Edition در حال حاضر آغاز به دریافت به روزرسانی پایدار در بازار هند نموده است و این به روز رسانی به زودی در بازار اروپا نیز عرضه خواهد شد.

دوربین

در مقایسه دوربین های پنل پشتی، گوشی POCO X4 Pro 5G پیروز میدان است. این گوشی دارای سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی است که در مقایسه با دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی رقیب خود، می تواند سطح بالاتری از جزئیات را در شرایط خاص ثبت کند. با این حال، دوربین های ثانویه دو گوشی یکسان هستند. در هر دو گوشی، یک لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی در کنار دوربین اصلی قرار گرفته است. در نقطه مقابل در مقایسه دوربین سلفی پنل جلویی، گوشی Realme GT Master Edition با دوربین 32 مگاپیکسلی خود پیروز رقابت است.

باتری

بزرگترین مزیت POCO X4 Pro 5G وجود باتری بزرگتر است. این باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت، قادر است با یک بار شارژ، بیشتر از میان رده ریلمی خدمات ارائه دهد. البته از نظر سرعت شارژ تفاوت مهمی وجود ندارد، زیرا فناوری های شارژ دو گوشی مشابه هم است.

قیمت

در سرانجام به بحث مهم قیمت می رسیم. گوشی POCO X4 Pro 5G دارای قیمت اولیه 300 یورو برابر با 325 دلار در بازار اروپا است. در نقطه مقابل، می توان گوشی Realme GT Master Edition را با قیمت 250 یورو برابر با 271 دلار در مغازه های خرده فروشی خریداری کرد. قیمت پایین تر این مدل در حقیقت به خاطر ارائه شدن این دستگاه در سال 2021 است.

نتیجه گیری

در سرانجام در خصوص گوشی Realme GT Master Edition به طور خلاصه باید گفت که دارای نقاط قوتی مانند طراحی مجذوب نماینده چرمی، چیپست بهتر، دوربین سلفی برتر، حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، ابعاد جمع و جور تر، وزن سبک تر و اتصال وای فای 6 است. مهمترین نقطه ضعف این گوشی در مقابل میان رده پوکو، دوربین اصلی ضعیف تر در پنل پشتی است. از طرفی، گوشی شیائومی POCO X4 Pro 5G دارای دوربین بهتر پنل پشتی، باتری بزرگتر، اسلات Micro SD، گواهی IP53 و بلندگو های استریو است. نقطه ضعف این گوشی سخت افزار سطح پایین تر آن نسبت به رقیب است.

در مجموع باید جمع بندی کنیم که هیچ برنده قطعی ای در این مقایسه وجود ندارد. گوشی POCO X4 Pro 5G دارای باتری بزرگ تر، دوربین پنل پشتی بهتر و بلندگو های استریو است و در مقابل گوشی Realme GT Master Edition عملکرد سخت افزاری بالاتر، دوربین پنل جلویی بهتر و طراحی زیباتر را ارائه می دهد.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

به "نسخه مستر ریلمی GT یا نسخه پرو پوکو X4" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه مستر ریلمی GT یا نسخه پرو پوکو X4"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید