نکاتی برای پخت کباب ترش

به گزارش وبلاگ خطاطی، کباب ترش هم یکی از انواع کباب است که پخت آن از گذشته تا به امروز در بین مردم شمال کشور رایج بوده است که البته در مورد اصل و نسب آن توافق جمعی وجود ندارد.

نکاتی برای پخت کباب ترش

به گزارش وبلاگ خطاطی به نقل ار بیتوته،البته گروهی این غذا را یک خوراک گیلانی می دانند و معتقدند کباب ترش ابتدا در گیلان درست شده ولی در حال حاضر این غذا در همه نقاط شمال کشور و در رستوران های شمالی درست می شود.

اصل و نسب کباب ترش

کباب یک غذای اصیل ایرانی است که پخت آن از زمان های دور در بین ایرانی ها رواج داشته است. بعضی معتقدند پخت کباب از زمان مغول ها در ایران رایج شد و بعضی دیگر بر این باورند پخت کباب از زمان ناصرالدین شاه رواج پیدا کرد. کباب ترش در هر نقطه از شمال به صورت خاصی تهیه می شود؛ یعنی شمالی های نواحی مختلف سبزی های گوناگونی داخل آن می ریزند ولی به طور کلی در دستور پخت این غذا گردو، رب انار و فلفل حتما دیده می شود.

سبزی های محلی کباب ترش چیست؟

مردم گیلان برای درست کردن کباب ترش از سبزی محلی چوچاق استفاده می کنند و علاوه بر این سبزی به مواد اولیه کباب، جعفری هم اضافه می کنند. بعضی از کدبانوهای شمالی در ترکیب این غذا گردو، سیر و روغن زیتون هم به کار می برند. سبزی کباب ترش در مناطقی از شمال متفاوت با گیلان است و در آن سبزی محلی خالواش و بینه می ریزند. گاهی برای درست کردن کباب ترش به جای سبزی محلی از نعناع، جعفری و گشنیز هم استفاده می شود و بعضی وقت ها آشپزها به جای این سبزی ها فقط به ترخون و مرزه بسنده می کنند.

برای طرز تهیه کته کبابی از هر نوع کبابی می توانید استفاده کنید اما در شمال کشور بیشتر از کباب ترش استفاده می شود.

نکاتی در مورد پخت کباب ترش

  1. شمالی ها در این غذا از سبزی چوچاق استفاده می کنند، اگر این سبزی در دسترستان نیست می توانید به جای آن از نعنا و گشنیز و جعفری استفاده کنید.
  2. طعم ترشی کباب ترش را می توانید بسته به ذائقه تان تغییر دهید، اگر طعم ترشی بیشتر را دوست دارید از رب انار ترش و اگر زیاد به ترشی علاقه ندارید از رب انار ملس و شیرین استفاده کنید.
  3. می توانید به جای رب انار از رب نارنج هم استفاده کنید اما توجه داشته باشید که رب نارنج خیلی ترش است و مقدار کمی از آن را باید استفاده کنید.
  4. بهترین زمان برای اضافه کردن نمک به کباب زمانی است که کباب روی زغال کمی خود را بگیرد، در این حالت کباب ترد می شود. اما در صورت اضافه کردن نمک در ابتدای پخت کباب آب میان بافتی خود را از دست داده و سفت می شود.
  5. دقت کنید که آتش منقل کم باشد، در صورت زیاد بودن شعله آتش رب انارهایی که روی گوشت ها آغشته هستند می سوزند و کباب طعم بدی به خود می گیرد.
منبع: جام جم آنلاین

به "نکاتی برای پخت کباب ترش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای پخت کباب ترش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید