طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت

به گزارش وبلاگ خطاطی، قرار نیست همواره قورمه سبزی با گوشت بپزد و عالی باشد، یک وقت هایی هم ممکن است مهمان گیاه خوار داشته باشیم یا گوشت قرمز برایمان ضرر داشته باشد یا اصلا گوشت در دسترس نداشته باشیم.

طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت

قورمه سبزی جزو غذاهای ملی و محبوب ایرانی است که گوشت از مواد اصلی آن محسوب می گردد. گاهی بعضی افراد به دلایل پزشکی از خوردن گوشت منع می شوند و فکر می نمایند به همین علت باید خوردن خورشت های خوشمزه ای مانند قورمه سبزی را کنار بگذارند. اما نخوردن گوشت به معنی محرومیت از خوردن غذاهایی مانند قورمه سبزی نیست. در این مطلب، برایتان خواهیم گفت چطور قورمه سبزی بدون گوشت درست کنید. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای قورمه سبزی بدون گوشت

  • سبزی قورمه (تره، جعفری، شنبلیله، اسفناج یا برگ چغندر) 350 گرم
  • لوبیا قرمز 150 گرم
  • پیاز 1 عدد میانه
  • لیمو عمانی 4 عدد
  • نمک، زردچوبه و فلفل به اندازه لازم
  • روغن به اندازه لازم

طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت

مرحله اول

برای جلوگیری از نفخ شکم، لوبیا را از شب قبل بخیسانید و آب آن را نیز چند بار عوض کنید. سپس، آن را نیم ساعت بپزید و آبکش کنید.

مرحله دوم

سبزی قورمه سبزی را بشویید و خرد کنید. سپس، سبزی خردشده را در ظرف مناسب سرخ کنید. یادتان باشد هر چقدر سبزی بیشتر سرخ گردد، خورشت قورمه سبزی خوش رنگ تر می گردد.

مرحله سوم

پیاز را خرد کنید و با اندازهی روغن تفت دهید تا طلایی رنگ گردد. حالا سبزی سرخ شده را به همراه لوبیا داخل قابلمه بریزید و فلفل و زردچوبه را نیز اضافه کنید. سپس، همه مواد را با هم تفت دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله، سه چهارم قابلمه را پر از آب کنید و حرارت آن را زیاد کنید. بعد از جوش آمدن خورشت شعله را کم کنید. در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید غذا کاملا جا بیفتد.

مرحله پنجم

نیم ساعت قبل از برداشتن خورشت از روی حرارت، لیموعمانی ها را بشویید، آن ها را به دو نیم تقسیم کنید و دانه های آن ها را درآورید. سپس، لیموعمانی ها را به همراه نمک داخل قابلمه بریزید. پس از نیم ساعت، می توانید غذا را از روی حرارت بردارید و سرو کنید. برای تماشا دستورهای غذایی بیشتر طرز تهیه مانی پلو خوشمزه دامغانی را بخوانید.

نکات طلایی در پخت قورمه سبزی بدون گوشت

  • در صورت تمایل می توانید در این خورشت به جای گوشت از قارچ یا سویا بهره ببرید.
  • به جای لوبیا قرمز می توانید از لوبیا چیتی یا لوبیا کشاورزی هم بهره ببرید.
  • اگر دوست دارید طعم خورشت ترش تر گردد در آخر به آن کمی آبغوره یا آبلیمو اضافه کنید.
پیشنهاد مطالعه: این غذا را در کنار ساده ترین روش تهیه ترشی لبو + ویدیو نوش جان کنید.منبع: پیام دلتا

به "طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید