واگذاری مسئولیت کامل کودکستان ها به آموزش و پرورش در فارس

به گزارش وبلاگ خطاطی، در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و نظارت تعلیم و تربیت کودک فارس، واگذاری امور اجرائی و آموزشی کودکستان ها، مهد های کودک، پیش دبستانی و مراکز تربیت و نگهداری کودک به معاونت آموزش ابتدائی آموزش و پرورش استان، مصوب شد.

واگذاری مسئولیت کامل کودکستان ها به آموزش و پرورش در فارس

محمدخلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و نظارت تعلیم و تربیت کودک استان گفت: مسئولیت کودکستان ها به طور کامل به آموزش و پرورش واگذار شده است.

او گفت: جهت تغییر رویکرد در مورد مدیریت یکپارچه متولیان بچه ها و واگذاری مسئولیت به سازمان تعلیم و تربیت اطلاع رسانی کافی صورت گیرد.

رئیس شورای برنامه ریزی نظارت تعلیم و تربیت استان فارس تأکید کرد: لازم ست اطلاع رسانی و تبلیغات به نهاد ها و سازمان ها و حتی به وسیله بنر های تبلیغاتی در سطح شهر صورت پذیرد.

عسکری بر اهمیت مسئولیت تربیت بچه ها تأکید کرد و گفت: بر طبق اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، واحد های سازمانی تربیتی غیر دولتی یا وابسته به نهاد های دولتی یا عمومی غیردولتی که مسئولیت مراقبت، رشد، پرورش و آموزش بچه ها تا پیش از دبستان را به عهده دارند باید از این سازمان مجوز دریافت نموده و از این پس باعنوان کودکستان به فعالیت خود ادامه دهند.

در ادامه این جلسه، پس از بحث و آنالیز های انجام شده در مورد شیوه نامه، شهریه، بیمه، محتوا و... مراکز مذکور، مواردی به عنوان مصوبات اولین جلسه به تصویب اعضای شورای برنامه ریزی و نظارت تعلیم وتربیت کودک استان رسید.

طبق اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک کلیه امور اجرائی و آموزشی کودکستان ها مهد های کودک، پیش دبستانی و مراکز تربیت و نگهداری کودک به معاونت آموزش ابتدائی اموزش وپرورش استان واگذار شد.

بعلاوه در این جلسه مصوب شد، از این پس علاوه بر امور آموزشی، صدور مجوز تأسیس، راه اندازی، تمدید و تطبیق کودکستان ها با این معاونت باشد. فراوری محتوا، تهیه بنر، پوستر با موضوع واگذاری به معاونت آموزش ابتدائی اموزش و پرورش استان مدنظر قرار گیرد و طبق اساسنامه فعلا مقدار شهریه تعیین شد که تا 40 درصد افزایش یابد.

وبلاگ خطاطی فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "واگذاری مسئولیت کامل کودکستان ها به آموزش و پرورش در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری مسئولیت کامل کودکستان ها به آموزش و پرورش در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید