کدام واکسن ها دوز سوم دارند؟

به گزارش وبلاگ خطاطی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که واکسن هایی دریافت نموده اند که از ویروس غیر فعال فراوری شده اند مانند واکسن های سینوفارم و برکت، باید سه دوز واکسن تزریق نمایند تا پوشش واکسیناسیون برای آن ها کامل گردد.

کدام واکسن ها دوز سوم دارند؟

به گزارش ایسنا، دکتر سید محمد علوی در مورد تزریق دوز سوم، اظهار کرد: تزریق یک دوز واکسن حدود 25 تا 30 درصد از ابتلا به کرونا و مرگ ناشی از آن پیشگیری می نماید بنابراین در واکسیناسیون، بر پوشش کامل تاکید می گردد.

وی اضافه نمود: افرادی که واکسن هایی دریافت نموده اند که از ویروس غیر فعال فراوری شده اند مانند واکسن های سینوفارم و برکت، باید سه دوز واکسن تزریق نمایند تا پوشش واکسیناسیون برای آن ها کامل گردد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: فعلا برای افراد بالای 60 سال دوز سوم در حال تزریق است و احتمالا در آینده برای دیگر افراد نیز دوز سوم تزریق می گردد.

وی بیان نمود: فاصله بین دوز اول و دوم این واکسن ها 28 روز تا یک ماه و فاصله بین دوز دوم و سوم در افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند، حدود چهار ماه است.

علوی اضافه نمود: برای پوشش کامل واکسیناسیون واکسن های دیگر مانند اسپوتنیک، دوز بوستر یا یادآور تزریق می گردد؛ دوز بوستر عموما باید شش ماه پس از دوز دوم دریافت گردد.

منبع: فرارو

به "کدام واکسن ها دوز سوم دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام واکسن ها دوز سوم دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید