کمبود های دارویی در حال کاهش است

به گزارش وبلاگ خطاطی، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با تشکیل ستاد رصد تامین دارو و فعالیت شبانه روزی این ستاد، کمبود های دارویی آنالیز شدند.

کمبود های دارویی در حال کاهش است

دکتر سید حیدر محمدی با اعلام این مطلب، گفت: بخشی از کمبود های دارویی مربوط به آنتی بیوتیک ها خوراکی بوده که با افزایش فراوری و واردات محموله ها، این کمبود ها رفع می گردد.

وی اضافه کرد: در خصوص بعضی دارو های حمایتی مانند استامینوفن، بروفن، شربت دیفن هیدرامین و آنتی هیستامین ها، کمبود ها در حدی نیست که احتیاج به واردات این اقلام دارویی باشد، با افزایش ظرفیت فراوری، شرایط سامان پیدا می نماید. در بسیاری از استان ها مشکل کمبود این دارو ها رفع شده و در بعضی از استان ها که دسترسی آن ها به دارو کمتر بود و یا شرکت های پخش سراسری به آن منطقه ها دسترسی نداشته اند نیز به وسیله جا به جایی بین ذخیره های دارویی، مشکل رفع می گردد.

معاون وزیر بهداشت با بیان این که کمبود های دارویی در حال کاهش است، گفت: برای پایداری و ثبات در بازار دارویی کشور، به چند هفته زمان احتیاج است تا با تامین به موقع شرکت های فراوری کننده، واردات و یاری به اصلاح مصرف دارو، مسائل کمبود دارویی به حداقل برسد.

دکتر محمدی از تامین پایدار دارو به عنوان یکی از مهمترین وظایف سازمان غذا و دارو یاد کرد و اضافه کرد: تا زمان رسیدن به شرایط پایدار و رفع کمبود های دارویی، علاوه بر تقویت ظرفیت فراوری داخلی، واردات نیز ادامه پیدا می نماید. خوشبختانه ظرفیت فراوری داخلی نیز افزایش یافته به گونه ای که بعضی شرکت ها، خطوط دیگر فراوری دارو را در مسیر فراوری آنتی بیوتیک به کار گرفته اند.

وی اعلام کرد: پیش بینی می کنیم که ظرف روز ها و هفته های آینده، با افزایش ظرفیت فراوری و توزیع منظم و مرتب، مشکل کمبود آنتی بیوتیک بطور کامل رفع گردد. در حال حاضر اولویت توزیع سرم با مراکز درمانی است و در صورت تامین احتیاج مراکز درمانی، مشکل توزیع محدود سرم در داروخانه هم رفع می گردد.

وبلاگ خطاطی علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کمبود های دارویی در حال کاهش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود های دارویی در حال کاهش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید