آمریکا سلاح لیزری قدرتمند آزمایش کرد

به گزارش وبلاگ خطاطی، منابع خبری روز چهارشنبه اعلام نموده اند نیروی دریایی آمریکا اقدام به آزمایش یک سلاح لیزری قدرتمند نموده است.

آمریکا سلاح لیزری قدرتمند آزمایش کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خطاطی، مقام های نظامی آمریکا امروز چهارشنبه اعلام نموده اند نیروی دریایی این کشور سه شنبه یک سلاح لیزری قدرتمند در خلیج عدن آزمایش نموده است.

مقام های آمریکایی گفته اند نیروی دریایی آمریکا در این آزمایش پیروز شده یک هدف شناور را در خلیج عدن هدف گیری نموده و نابود کند.

در این آزمایش این سلاح لیزری از ناوشکن یواس اس پورتلند به سمت هدفی در خلیج عدن که آفریقای شرقی را از شبه جزیره عرب جدا می نماید شلیک شد.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین در بیانیه اعلام نموده که این سلاح لیزری پیروز شده به صورت پیروزیت آمیز هدف مورد نظر را منهدم کند. یو اس اس پورتلند پیش از این در مه 2020 با استفاده از همین سلاح یک پهپاد در حال پرواز را منهدم نموده بود.

(فیلم های زیر مربوط به آزمایش سلاح لیزری آمریکا در مه 2020 هستند.)

حدود دو هفته پیش ارتش آمریکا گفته بود در حال برنامه ریزی برای آزمایش کردن قدرتمندترین سلاح لیزری خود در سال آینده میلادی است.

رسانه های آمریکا گزارش داده بودند این سلاح که 300 کیلووات قدرت دارد مشترکاً به وسیله شرکت GA-EMS و بوئینگ ساخته شده و به اندازه کانتینرهای حمل و نقل است و روی کامیون های سنگین سوار می گردد.

روزنامه ایندپندنت نوشته بود سلاح لیزری نو بخشی از پروژه ارتش آمریکا برای ساخت سلاح هایی است که می توانند پهپادها و بالگردهای بزرگ را هدف قرار دهند.

به نوشته این روزنامه، سلاح های لیزری که ارتش آمریکا از آنها استفاده می کرد برای مقابله با اهداف کوچکتر مانند پهپادهای کوچک مورد استفاده قرار می گرفتند.

آزمایش سلاح لیزری نو در حالی صورت گرفت که به تازگی خبر آزمایش موشک هایپرسونیک نو چین جنجال های زیادی را در محافل نظامی و خارجی آمریکا ایجاد نموده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده موشک پرتاب شده به وسیله چینی ها در ابتدا پیروز شده یک بار به طور کامل زمین را دور بزند و سپس محموله خود را بر روی زمین پرتاب کند. تعیین نیست که چنین موشکی از کدام نقطه پرتاب شده اما وسعت بالای خاک چین چنین اجازه ای را به آن می دهد. به نظر می رسد کلاهک پرتاب شده از نوع کلاهک های هایپرسونیک با قابلیت حرکت گلایدری در فضا است.

اندازه خطای این سلاح در پرتاب اول به وسیله آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا نزدیک به 24 مایل عنوان شده بود.

سال هاست که چین به توانمندی ساخت موشک های بالستیک با توان هدف قرار دادن خاک آمریکا دست یافته است. نقطه آغاز این توانمندی آزمایش و ساخت موشک DF-5 با برد 13 هزار کیلومتر در سال 1980 میلادی بود که البته در تعداد بسیار محدودی به خدمت گرفته شد.

در طول سال های اخیر چین دست به بهسازی و توسعه موشک های بالستیک خود دست زده که شامل استفاده از سیستم کلاهک چندگانه برای هدف قرار دادن چند هدف با یک موشک، استفاده از سیستم سوخت جامد برای پایداری و قابلیت نگهداری و همچین متحرک کردن سامانه های پرتابی برای جلوگیری از هدف قرار دادن آن ها است تا ثبات راهبردی در مقابل دشمن افزایش یابد.

هم اکنون پیشرفته ترین موشک بالستیک چین موشک DF-41 با برد 12 هزار کیلومتر و قابلیت حمل چند کلاهک هسته ای است که البته در تعداد محدودی به خدمت ارتش چین در آمده است.

با این حال پکن همچنان به ارتقای توانمندی های هسته ای خود فکر می نماید. ارتش این کشور همچنان توان تعرضی را تهدید مهمی علیه توان اتمی خود در یک جنگ احتمالی می داند. از سوی دیگر آمریکایی ها توان ضد موشکی قدرتمندی در اختیار دارند که آن را با استقرار رادارهای رهگیری در کشورهای ژاپن، کره جنوبی و تایوان به شدت تقویت نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "آمریکا سلاح لیزری قدرتمند آزمایش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا سلاح لیزری قدرتمند آزمایش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید