افتتاح مرز رسمی ریمدان توسط وزیر راه و شهرسازی

به گزارش وبلاگ خطاطی، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان محمداسلامی وزیر راه و شهرسازی عصر آدینه 28 آذرماه به همراه تنی چند معاونین و مدیران این وزارتخانه به منظور افتتاح مرز رسمی ریمدان وارد فرودگاه چابهار-کنارکشد و مورد استقبال احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نهاده شد.

افتتاح مرز رسمی ریمدان توسط وزیر راه و شهرسازی

مرز ریمدان در شهرستان دشتیاری در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بهترین راستا و راه دسترسی ایران به 37 درصد جمعیت دنیا(پاکستان، چین و هند) است لذا توجه به زیرساخت های این مرز برای توسعه روابط تجاری و مالی از الزامات است.

این مرز به عنوان یکی از مبادی رسمی جهت افزایش مبادلات بازرگانی با کشور پاکستان و اتصال آن به بندر مهم مالی پاکستان یعنی کراچی نقش مهمی دارد و زمینه را برای اتصال کشور چین و کشورهای جنوب شرق آسیا به شرق اروپا فراهم خواهد نمود.

لازم به ذکر است؛ مرز ریمدان در محدوده شهرستان دشتیاری از سال 87 راه اندازی شده و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت ها بود اما در سال 95 با پیگیری های مسوولان و مردم با رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان از سوی دولت موافقت شد و هم اینک فعالیت های تجاری در این مرز در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افتتاح مرز رسمی ریمدان توسط وزیر راه و شهرسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح مرز رسمی ریمدان توسط وزیر راه و شهرسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید