اِوَز میزبان جشنواره کودک و ضرب المثل

به گزارش وبلاگ خطاطی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در فارس، پیرامون این مطلب، گفت: هفته ملی و روز جهانی کودک سال 1400 با شعار حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی در شهرستان اوز با برنامه های متنوعی ویژه بچه ها برگزار می گردد، که یکی از این برنامه ها که می تواند در راستای تحقق شعار این هفته هم باشد، جشنواره کودک و ضرب المثل است که به وسیله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره آموزش و پرورش، موزه مردم شناسی، انجمن کتاب، باشگاه کتابخوانی بهار اوز برگزار می گردد.

اِوَز میزبان جشنواره کودک و ضرب المثل

فروغ هاشمی، اضافه نمود: این جشنواره با هدف آشنایی بچه ها با ادبیات و فرهنگ فولکلور و ایجاد نشاط و شکوفایی خلاقیت و دوری آنها از شرایط روانی بحران کرونا تفریح و یادگیری است. همه ما درباره ضرب المثل ها که از دل زندگی مردم پدید می آیند و میراثی از غنای معنوی نسل های گذشته است، می دانیم و در صحبت های عامیامه روزانه خود بر حسب اتفاق به کار می بریم.

به گفته او، منشاء ضرب المثل ها معین نیست ولی زبان و ادبیات فارسی و حتی زبان های محلی بخشی از شیرینی و روانی اش را مدیون ضرب المثل هایی است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می گردد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز ادامه داد: بچه ها بیشتر به داستان های کوتاه و زیبا علاقه دارند که در آن کلامی نغز نهفته باشد و والدین می توانند برای آموزش مطالبی مانند: راست گویی، بخشش، شجاعت، اعتماد به نفس و… از داستان های بچه هاه استفاده نمایند تا یادگیری و آموزش را در کودک تقویت نمایند.

وی توضیح داد: هدف از جشنواره آشنایی بچه ها با ضرب المثل ها و حکایت های به جا مانده است که می تواند در قالب نمایش کوتاه، تهیه کلیپ، روایت، فیلم کوتاه به شیوه خلاقانه باشد. والدین هم می توانند بچه ها را در جشنواره کمک نمایند.

هاشمی، از علاقه مندان دعوت کرد تا آثار زیبا و به یاد ماندنی خود را به آدرس: صفحه اینستاگرام موزه مردم شناسی به توضیح زیر ارسال نمایند:

https://instagram.com/evaz.museum?igshid=1ntrjhzdf3bfv

انجمن کتاب:

https://instagram.com/ketabkhan.evaz?utm-medium=copy-link

باشگاه بهار:

https://instagram.com/bashgahe.ketabkhani.bahar?utm-medium=copy-link

یادآور می گردد: برنامه های یادشده از 16 مهرماه روز ملی کودک و تا 13 آبان ماه روز دانش آموز ادامه دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "اِوَز میزبان جشنواره کودک و ضرب المثل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اِوَز میزبان جشنواره کودک و ضرب المثل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید