با دقت در نگاه بچه ها می توان این اختلال را تشخیص داد

به گزارش وبلاگ خطاطی، ایرنا نوشت: تحقیقات پزشکی نو حاکی است که فقدان تماس چشم به چشم در میان بچه ها می تواند یکی از علائم ابتلا به اختلال اوتیسم باشد.

با دقت در نگاه بچه ها می توان این اختلال را تشخیص داد

بچه ها اغلب وقتی که کار بدی کرده یا چیزی را پنهان کرده اند، از تماس چشمی خودداری می کنند زیرا به خوبی می دانند که وقتی به چشم والدین نگاه کنند، بازی تمام است. اما کارشناسان اکنون فاش کرده اند که تماس چشمی می تواند حامل علامتی از ابتلای کودک به اوتیسم باشد.

اختلال طیف اوتیسم (ASD) شرایطی است که می تواند بر توانایی های ارتباطی افراد و توانایی آنها برای اجتماعی شدن تاثیر بگذارد. علایم متدوال این مساله معمولا شامل خودداری از صحبت کردن و تقلا و دشواری برای تعامل با دیگران است. با این حال پزشکان در دانشگاه ییل در آمریکا می گویند که فقدان تماس چشمی همچنین می تواند علامتی از اوتیسم باشد و می تواند به تشخیص و درمان کمک کند.

این تیم تحقیقاتی فعالیت مغزی در زمان تعاملات اجتماعی بین زوج های بزرگسال را مورد بررسی قرار داد. در زوج هایی که یکی از افراد هر زوج مبتلا به اوتیسم بود، محققان با یک گجت اقدام به ثبت سیگنال های مغز با اطلاعاتی درباره فعالیت مغز در زمان تماس چشم به چشم کردند.

آنها گزارش دادند که تماس چشمی افراد مبتلا به اوتیسم موجب کاهش شدید فعالیت در منطقه ای از مغز با نام قشر جداری پشتی (dorsal parietal cortex) شد. این بخشی از مغز است که مسئولیت توجهات و حرکات چشم را در اختیار دارد.

آنها می گویند که در زمان تماس چشم به چشم، فعالیت مغز در افرادی که مبتلا به اوتیسم نیستند، همگام سازی (سکرونیزه) می شود. این به معنی آن است که این افراد قادر به حفظ تماس چشمی با فرد دیگر هستند.

اما افراد مبتلا به اوتیسم برای حفظ تماس چشمی دچار مشکل می شوند. محققان می گویند که اکنون درک و شناخت بهتری از نوروبیولوژی اوتیسم و همچنین درک بهتری از مکانیسم های عصبی زیربنای ارتباطات اجتماعی دارند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "با دقت در نگاه بچه ها می توان این اختلال را تشخیص داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با دقت در نگاه بچه ها می توان این اختلال را تشخیص داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید