بهشت پنهان: آب ملخ

به گزارش وبلاگ خطاطی، آب ملخ در 60 کیلومتری جنوب غرب سمیرم واقع است و تخت سلیمان(جذابیت اصلی آب ملخ) دو کیلومتر با آب ملخ فاصله دارد. در این منطقه به دلیل طبیعت خاص خودش، ریزش های جوی فراوانی هر سال نصیب ساکنین می گردد. رود خانه مار برکه در نزدیکی آب ملخ است که چشمه های زیادی به آن می ریزند که یکی از آنها همان چشمه آب ملخ است. تختگاه و قدمگاه سلیمان در تنگ بسیار گودی واقع شده است وبه صورت پلی سنگی از قرن ها پیش وجود داشته است. فاصله این پل سنگی تا قله

بهشت پنهان: آب ملخ

بهشت پنهان: آب ملخ

نویسنده: محمود کریمی

منبع: راسخون

آب ملخ در 60 کیلومتری جنوب غرب سمیرم واقع است و تخت سلیمان(جذابیت اصلی آب ملخ) دو کیلومتر با آب ملخ فاصله دارد. در این منطقه به دلیل طبیعت خاص خودش، ریزش های جوی فراوانی هر سال نصیب ساکنین می گردد. رود خانه مار برکه در نزدیکی آب ملخ است که چشمه های زیادی به آن می ریزند که یکی از آنها همان چشمه آب ملخ است. تختگاه و قدمگاه سلیمان در تنگ بسیار گودی واقع شده است وبه صورت پلی سنگی از قرن ها پیش وجود داشته است. فاصله این پل سنگی تا قله 900 متر است و در وسط این پل در ضلع شمالی آن غاری وجود دارد که از آن چشمه ای با آب شیرین و نیمه گرم جاری می گردد و به صورت آبشار پودر و روی مار برکه پخش می گردد که صحنه ای بدیع را به وجود می آورد.(در عکس ها می توانید ببینید).

وجه تسمیه

قبلا مردم اعتقاد داشتند که وقتی مزارع با حمله ملخ ها روبرو شوند، ریختن مقداری از آب این چشمه در یک ظرف و گذاشتن آن کنار مزرعه، آفت را دور می نماید. در خصوص تخت سلیمان هم اعتقاد بر این است که حضرت سلیمان نبی در طی سفری، از این منطقه گذشته است و کمی در آنجا استراحت نموده است.

نکاتی دیگر

دراین قسمت به توضیح نکاتی در خصوص این مکان زیبا می پردازم و پس از آن عکس ها را ببینید که از هر توضیحی واضح تر هستند.

1- برای تماشا تخت سلیمان و بی خطر طی نمودن این قسمت، احتیاج به کفش ها یی دارید که دارای چسبندگی کافی بر روی سطوح سنگی خیس و پوشیده با جلبک باشد. این نکته ایمنی را حتما رعایت کنید.

2- هرگز به فکر شیطنت و نشان دادن دل و جرأت خود نباشید. در صورت پرت شدن از دامنه ها به دلیل شیب تند(دره های این منطقه حالت V دارند)، تقریبا شانسی برای زنده ماندن نیست و حتی جسد بسیاری از قربانیان کشف نشده است. طبق هشداری که بر روی تخته سنگی نوشته شده بود تا تاریخ سفر ما، 29 نفر در آن مکان جان باخته بودند. پس بسیار مراقب باشید.

3- از نظر حیوانات وحشی در این منطقه تقریبا خطری وجود ندارد، شما می توانید شب را در آن جا بمانید و با خیال راحت استراحت کنید.

4- به شدت خواهشمندم از آلوده کردن محیط با زباله هر چند زباله طبیعی باشد، پرهیز کنید تا در دفعات بعدی شما هم از تماشا طبیعت این مکان لذت کافی ببرید.

5- بعلاوه از آلوده کردن آب چشمه، به شدت پرهیز کنید.

6- در آب ملخ هیچ گونه فروشگاه، سرویس بهداشتی عمومی و یا امکانات دیگر وجود ندارد. پس فکر همه چیز را بکنید.

7- و در سرانجام این که در حال حاضر وحشتناک ترین راه خود کشی در ایران که تا کنون به ثبت رسیده، سفر به آب ملخ آن هم در فصل سرما است.

تذکر: برای تألیف این مقاله از اطلاعات شخصی و سایت آفتاب (Aftab.ir) استفاده شده است.

در سرانجام دعوت می کنم به عکس ها حتما نگاه کنید:

منبع: راسخون

به "بهشت پنهان: آب ملخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهشت پنهان: آب ملخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید