تجهیزات هوشمند ترافیکی بومی سازی شد ، اتصال 70 درصد احتیاج بازار به متخصصان داخلی

به گزارش وبلاگ خطاطی، تجهیزات هوشمند ترافیکی به انضباط شهری یاری می نماید و نقشی موثر در مدیریت درست شهر های پرجمعیت بازی می نمایند.

تجهیزات هوشمند ترافیکی بومی سازی شد ، اتصال 70 درصد احتیاج بازار به متخصصان داخلی

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ خطاطی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ با شکل گیری اکوسیستم فناوری و نوآوری در کشور، شرکت ها و مجموعه های دانش بنیان زیادی اعلام آمادگی کردند تا با فراوری محصولات فناورانه و ارائه خدمات مبتنی بر احتیاج ها کشور، در توسعه این حوزه ایفای نقش نمایند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با حمایت از این اقدامات، کوشش نموده تا بومی سازی محصولات کاربردی در توسعه هوشمند شهری را شتاب دهد.

به طور مثال یکی از وسایل کاربردی در این حوزه، تجهیزات هوشمند ترافیکی است که با کوشش شرکت های دانش بنیان به شکلی بومی و تخصصی در کشور فراوری و رانه بازار شده است. یک شرکت دانش بنیان هم با ورود به این حوزه اقدام به فراوری بومی تجهیزات هوشمند ترافیکی نموده است و توانسته 70 درصد سهم بازار را در دست داشته باشد.

این مجموعه محصولات متنوعی در حوزه تجهیزات هوشمند ترافیکی ساخته است که تابلوی پیغام متغیر خبری به منظور آگاهی رانندگان از اخبار اضطراری مربوط به شرایط جاده ها و پیغام های ایمنی فراوری شده است.

کنترل ترافیک و اطلاع رسانی به موقع

کاربرد تابلو های پیغام متغیر خبری اطلاع رسانی به موقع به رانندگان از اخبار اضطراری مربوط به شرایط جاده ها و پیغام های ایمنی در شرایط سخت جوی، شرایط جاده ها و موارد دیگر در معابر درون شهری، برون شهری و تونل ها است. وجود این تابلو ها باعث شده است با اطلاع رسانی به موقع به رانندگان از شرایط جهت پیش رو قدرت تصمیم گیری افراد در جهت مقابله با حوادث احتمالی تقویت و باعث کاهش تصادفات گردد.

کاربرد اصلی تابلو های پیغام متغیر کنترل ترافیک است. استفاده از تابلو های پیغام متغیر احتیاج به نرم افزار های تخصصی دارد، این شرکت پس از طراحی، فراوری و نصب این تابلو ها برای بهره وری بیشتر اقدام به طراحی نرم افزار VMS نموده که امکان تطابق آن با سیستم های موجود مراکز کنترل و تغییرات مورداحتیاج مشتریان فراهم شده است.

تابلوی محدودیت سرعت هوشمند و تابلوی راهنمای ترافیکی

از محصولات دیگر این شرکت می توان به تابلو های محدودیت سرعت هوشمند که بر اساس شرایط محیطی و اندازه ترافیک حداکثر سرعت مجاز را به رانندگان اعلام می نمایند، تابلو های راهنمای ترافیکی که یکی از نوین ترین و پرکاربردترین ابزار های اطلاع رسانی به رانندگان است و تابلوی سیار هشدار انسداد جهت اشاره نمود.

با استفاده از این تابلو های سیار که قابلیت جابه جایی به وسیله خودروی یدک کش را دارا هستند، رانندگان عبوری از فاصله دور کارگاه های عملیاتی اجرایی را مشاهده و می توانند نسبت به تغییر جهت به موقع و انحراف از جهت منتهی به عملیات اجرایی اقدام نمایند.

فراوری چراغ راهنمایی، تابلوی کنترل جهت و آشکارسازی بیشتر جهت های تردد

تابلوی کنترل جهت، چراغ راهنمایی، چراغ نشانگر جهت و کنترلر و مودم تابلو های ترافیکی هوشمند از دیگر محصولات هستند. تابلو های کنترل جهت به منظور راهنمایی ترافیک به خطوط موردنظر در جاده ها، اتوبان ها، خیابان ها، تونل ها، پارکینگ ها، عوارضی ها مورد استفاده قرار می گیرد. چراغ نشانگر جهت جهت آشکارسازی بیشتر جهت های تردد از قبیل باند فرودگاه ها، جاده ها، بزرگراه ها، تونل ها، ایستگاه های عوارضی و موارد دیگر بکار می رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تجهیزات هوشمند ترافیکی بومی سازی شد ، اتصال 70 درصد احتیاج بازار به متخصصان داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیزات هوشمند ترافیکی بومی سازی شد ، اتصال 70 درصد احتیاج بازار به متخصصان داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید