خبرنگاران کریسمس ، کابوس دولت جانسون در بحبوحه کرونا

به گزارش وبلاگ خطاطی، لندن - خبرنگاران - افزایش پر شتاب شیوع کرونا و تشدید محدودیت های قرنطینه در انگلیس، آیین گردهمایی مسیحیان در ایام کریسمس را به کابوسی هولناک برای دولت بوریس جانسون تبدیل کرده است.

خبرنگاران کریسمس ، کابوس دولت جانسون در بحبوحه کرونا

به گزارش وبلاگ خطاطی، دورنمای دید و بازدیدهای خانوادگی در ایام پایان سال میلادی اصلی ترین دغدغه این روزهای سیاستمداران انگلیس است. آن ها نگرانند که عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و غفلت از دستورالعمل های بهداشتی در محیط های در بسته باعث تشدید آمار ابتلا به کرونا و بروز فاجعه شود.

نشریه تایمز چاپ لندن تعبیر قابل تاملی را به کار برده و از کریسمس به عنوان کابوس انفجار کرونا یاد کرده است.

در روزهای اخیر زمزمه تعطیلی آیین کریسمس بیش از گذشته شنیده می شود؛ اما دولت هنوز زیر بار چنین تصمیمی نرفته و آن را منطقی نمی داند. یکی از مشاوران بوریس جانسون می گوید کریسمس تعطیل شدنی نیست.

این اظهار نظر درحالیست که هنوز بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها در انگلیس پر ازدحام نشده و دولت مدعیست که در قیاس با موج نخست شیوع کرونا در آمادگی بهتری واقع شده است. اما اگر شرایط در ماه های آینده تغییر کند ممکن است دولت تجدید کند و محدودیت ها را از آنچه هست شدت بخشد.

یکی از اعضای بلند پایه دولت هشدار داده که اگر تابوی محدودیت ها در ایام کریسمس شکسته شود، فاجعه رخ خواهد داد. از سویی کارشناسان بهداشتی روزهای دشواری را برای ماه فوریه (بهمن/اسفند) پیش بینی کرده و حدس ها از احتمال برقراری کامل قرنطینه حکایت دارد.

دولت تا اینجای کار محدودیت های بیشتری را برای مناطق پرخطر وضع کرده و امیدوار است تا پیش از پایان سال، از رویارویی با بزرگترین آیین مذهبی کشورش خودداری کند. اما پرسش اصلی کاوشگران این است که دولت از چه طریقی بر حسن اجرای دستورالعمل های بهداشتی نظارت خواهد کرد. آیا ماموران پلیس از خانه هایی که سر و صدای بیشتری شنیده می شود سرک کشیده یا به شیوه جاسوسی همسایه ها از یکدیگر روی می آورد.

دولت اوایل شیوع کرونا دولت از مردم خواست تا روز مادر را در خانه بمانند اما چندان با استقبال روبرو نشد. حالا با گذشت 7 ماه از شیوع کرونا و نوسان محدودیت های کرونایی مردم کلافه شده و از اجرای آن شانه خالی می کنند.

در همین حال گروه مشاوران علمی دولت انگلیس امروز جمعه اعلام کردند که شاخص شیوع کرونا (نرخ شیوع یا بازتولید) در انگلیس بین 1.3 تا 1.6 در نوسان بوده و این بدان معناست که آمار مبتلایان به کرونا در این کشور به شدت اوج گرفته است.

این شاخص که به نرخ R شناخته می شود بیانگر آن است که یک فرد مبتلا به کرونا، این بیماری را به چه تعداد فرد دیگر منتقل می کند. پیش از کاهش سطح قرنطینه در انگلیس در اردیبهشت ماه گذشته نرخ R بین 0.9 تا 0.5 در نوسان بود.

آخرین نظر سنجی اجرا شده در انگلیس حاکیست که سطح رضایتمندی مردم از دولت در خصوص مدیریت بحران کرونا به شدت کاهش یافته است. در حالی که اوایل اردیبهشت ماه گذشته درصد رضایتمندی مردم از دولت 65 درصد بود، این رقم اکنون به 30 درصد رسیده است.

نظرسنجی یادشده همچنین حاکی است که نیمی از مردم، روش مدیریت بحران کرونا توسط دولت را قبول نداشته و 57 درصد نیز به شیوه ضعیف تشخیص کرونا معترض هستند.

به نظر می رسد که با این تحولات در کنار بحران سیاسی و اقتصادی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، کریسمس تلخی در انتظار دولت جانسون خواهد بود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کریسمس ، کابوس دولت جانسون در بحبوحه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کریسمس ، کابوس دولت جانسون در بحبوحه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید