خوراکی های ممنوع در صبحانه

به گزارش وبلاگ خطاطی، خبرنگاران : بعضی از مواد غذایی را هرگز در وعده صبحانه نخورید.

خوراکی های ممنوع در صبحانه

شما باید بدانید به عنوان صبحانه چه مواد غذایی را بخورید.

به گزارش وبلاگ خطاطی، براساس تحقیقات پزشکی نباید آب پرتقال را با معده خالی بنوشید؛ زیرا اسید مرکبات پوشش معده را تحریک می نماید و می تواند باعث گاستریت گردد. قبل از مصرف مرکبات، ابتدا باید صبحانه بخورید بعلاوه نباید این آب میوه را هر روز بنوشید.

موز

موز حاوی میزان زیادی منیزیم است که اگر با معده خالی خورده گردد به سلامت قلب و عروق خونی آسیب می رساند. مصرف مداوم موز با معده خالی می تواند منجر به اختلال در تعادل کلسیم و منیزیم در بدن گردد.

نان های مخمر شده

هر محصولی که با مخمر پخته گردد، صبح به دشمن معده شما تبدیل می گردد. مخمر دیواره های روده و تشکیل گاز را تحریک می نماید. برای صبحانه از خوردن رول دارچین یا کروسان خودداری کنید.

شیرینی ها

در اوایل صبح، لوزالمعده فعال تر است و غذا های حاوی قند بالا می توانند منجر به عدم تعادل اسید و باز شوند؛ بعلاوه فراوری انسولین را مختل می نمایند.

خیار و گوجه فرنگی

اسید های موجود در این سبزی برای معده خالی در اوایل صبح نامطلوب است. زخم ها می توانند به علت اسید تانیک ایجاد و فرایند هضم طولانی گردد، زیرا در اوایل صبح شیره معده کمی در معده وجود دارد.

محصولات لبنی

ماست، کفیر و شیر ضرر زیادی ندارند؛ اما هیچ فایده ای هم نخواهد داشت، زیرا تمام باکتری های زنده به وسیله آب معده از بین می فرایند.

کلم

سالاد کلم برای صبحانه ایده بسیار بدی است؛ این سبزیجات سخت هضم شده و باعث ایجاد گاز و ناراحتی معده می شوند.

گلابی

این میوه برای بدن انسان بسیار مفید است، اما نه با معده خالی. گلابی حاوی فیبر های درشتی است که می تواند به مخاط معده آسیب برساند. بهتر است گلابی را به عنوان دسر مصرف کنید.

گوشت قرمز

این گوشت پر از پروتئین های پیچیده است و بدن برای تجزیه آن به قدرت احتیاج دارد. برای یک وعده صبحانه، این گوشت بسیار سنگین است - بهتر است آن را برای ناهار یا شام انتخاب کنید.

صبحانه های سریع

آن ها سرشار از کربوهیدرات و قند هستند که منجر به افزایش قند خون می شوند. کربوهیدرات های سریع نیز به سرعت از بین می فرایند و فرد پس از چند ساعت دوباره احساس گرسنگی می نماید.

قهوه

قهوه با معده خالی مخاط معده را تحریک می نماید و ترشح شیره معده را افزایش می دهد. همه این ها به سرعت منجر به گاستریت و درد معده می گردد. قبل از نوشیدن قهوه باید صبحانه بخورید.

منبع: رکنا

به "خوراکی های ممنوع در صبحانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی های ممنوع در صبحانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید