دولت با صادرات الکل مازاد موجود در کشور موافقت کند

به گزارش وبلاگ خطاطی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز اظهار کرد: عظیم ترین تولیدکننده الکل کشور، شرکت خمیرمایه و الکل رازی است که تأمین کننده بخش عمده ای از احتیاج کشور است و فروش داخلی این محصول از اواخر سال گذشته توسط این گونه کارخانه ها کاهش یافته اما همچنان ممنوعیت صادرات الکل برطرف نشده است.

دولت با صادرات الکل مازاد موجود در کشور موافقت کند

شهلا عموری توضیح داد: در حال حاضر شرکت خمیرمایه و الکل رازی در استان خوزستان به عنوان فراوریکننده عمده الکل کشور با چالش انبارداری این محصول روبرو شده است.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان ادامه داد: حجم عظیمی از الکل به میزان 6 میلیون لیتر در استان خوزستان انبار شده و این در حالی است که فروش داخلی الکل نسبت به گذشته کاهش چشم گیری نشان می دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با اشاره به گرمای شدید استان ادامه داد: علاوه بر این، نگهداری و انبار شدن این حجم الکل مازاد فراوریی، خطرات احتمالی متعددی را در پی دارد که پیشنهاد می شود با صادرات نسبت به کاهش این ذخایر مازاد اقدام شود.

عموری توضیح داد: تا پیش از همه گیر شدن بیماری کرونا، محصول الکل فراوریی در شرکت خمیرمایه و الکل رازی به خارج از کشور صادر می شد و برای کشور ارزآوری داشت.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان همچنین با بیان اینکه استان خوزستان در آستانه برداشت نیشکر واقع شده است گفت: به منظور استفاده از ملاس فراوریی واحدهای کشت و صنعت استان، تخلیه انبارهای الکل (صادرات این محصول) لازم است.

کارخانه خمیرمایه و الکل رازی با ظرفیت فراوری سالانه 33 میلیون لیتر الکل طبی یا اتانول 96 درصد در بهمن ماه 1385 به بهره برداری رسید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "دولت با صادرات الکل مازاد موجود در کشور موافقت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت با صادرات الکل مازاد موجود در کشور موافقت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید