دولت قصد فروش مدارس خیرساز را ندارد

به گزارش وبلاگ خطاطی، درحالی که از روز گذشته شائبه حضور مدارس خیرساز در فهرست مولدسازی اموال دولت بین بعضی خیرین ایجاد شده است، رییس سازمان خصوصی سازی اعلام نمود که این مدارس در فهرست طرح هایی قرار گرفته اند که باید تکمیل شوند و به هیچ وجه قصد فروش یا تهاتر آن ها وجود ندارد.

دولت قصد فروش مدارس خیرساز را ندارد

به گزارش ایسنا، پس از آنکه جزئیات طرح مولدسازی املاک مازاد دولت اعلام شد، دو وزرات خانه جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش فهرست امول مازاد خود را اعلام نموده و این فهرست در سامانه www.pga.ipo.ir در اختیار عموم مردم نهاده شد. پس از آن و از روز گذشته شائبه نهاده شدن مدارس خیرین در فهرست مولدسازی از سوی بعضی خیران و در شبکه های اجتماعی، مطرح شده و نگرانی هایی را ایجاد نموده بود. به طوریکه یکی از موسسه های خیریه در نامه ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش نگرانی خیرین را در این مورد بیان کرد.

به نظر می رسد سوتفاهم هایی در این ماجرا ایجاد شده که با آنالیز سامانه مولدسازی شفاف می گردد. چراکه یک بخش از این سامانه متعلق به دارایی های مازاد مصوب و یک بخش نیز متعلق به پروژه های تکمیلی است و فهرست مدارس مذکور در بخش پروژه های تکمیلی نهاده شده که قرار است تا در آینده تکمیل شوند.

در این راستا، حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی شرح داد: برای اینکه ماجرا شفاف و تعیین باشد که منابع حاصل از املاک مازاد صرف هزینه های جاری نمی گردد، در سامانه پروژه هایی که قرار است منابع در آنجا هزینه گردد نیز تعیین شده است. مدارس خیرساز نیز در فهرست این پروژه ها نهاده شده و قرار است با این منبع تکمیل شوند؛ بنابراین این مدارس مازاد نیستند و خیرین به اشتباه گمان کردند مازاد هستند.

از سوی دیگر دبیرخانه اجرایی مولد سازی املاک مازاد وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای اعلام نموده است که هیچ ملک خیرسازی در طرح مولدسازی قرار نگرفته است. املاکی که مالکیت آن به نام دولت و دولتی ­ساز نباشد اساساً نمی ­تواند در مسیر مولدسازی قرار بگیرد.

منبع: فرارو

به "دولت قصد فروش مدارس خیرساز را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت قصد فروش مدارس خیرساز را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید