طراحی داخلی - بخش سه

به گزارش وبلاگ خطاطی، در مقاله های قبل به تاریخچه و تعریف طراحی داخلی پرداختیم و در مقاله طراحی داخلی - بخش دو به نقش طراحان داخلی و استراتژی های حرفه ای برای دستیابی به اهداف طراحی اشاره کردیم و در این مقاله به ادامه موارد خواهیم پرداخت.

طراحی داخلی - بخش سه

تأثیرات مثبت حرفه طراحی داخلی بر روی کل ساختمان

تشخیص این نیاز توسط مسئولین صنعت ساختمان ضروری است که طراحی داخلی به صورت حرفه ای، در حل مسائل محل کار بسیار مهم است. طراحی داخلی، فرصت های شغلی بیشتری برای طراحان داخلی ایجاد می نماید تا از مهارت های خلاقانه و کسب و کار متخصصین مربوطه در این زمینه استفاده کنند. آموزش مداوم به صورت رسمی و غیر رسمی برای طراحان بسیار ضروری است.

جهت انجام طراحی داخلی، آگاهی از عواملی ضروری است که بر شرکت مشتری تأثیر می گذارند، که شامل: دیدگاه جهانی، عرصه کسب و کار، جمعیت شناسی، فناوری، اقتصاد، تغییر ماهیت کار، رقابت و موارد دیگری مانند آن هستند. نوع ساختمان نیازهایی را برای حرفه طراحی داخلی مطرح می نماید، به طوری که طراح داخلی باید در زمینه طراحی پایدار و معتبر LEED کاملاً آگاه باشد.

جهت انجام طراحی داخلی، داشتن مهارت به منظور برقراری ارتباط عالی برای ایجاد هماهنگی و همکاری با مشتری و هدایت او و کمک به ارائه راه حل های مفید به تیم کاری، ضروری است. در بعضی موارد، طراح ارشد این تلاش را هدایت و هماهنگ می نماید. بنابراین، یک طراح با تجربه دارای فرصت های شغلی به عنوان یک مشاور استراتژیک، عامل تغییر، متخصص محیط زیست، مشاور ارتباطی، مدیر پروژه، محقق در مورد محل کار، نویسنده، سخنران و مشاور در مورد علامت تجاری سازمان یا شرکت است. علاوه بر این طراح می تواند در زمینه انجام برنامه ریزی فضای خلاقانه و مشخص نمودن محصولات نهایی، مواد، مبلمان و غیره، نیز مؤثر باشد.

منافع مشتری می تواند بسیار زیاد باشد. هنگامی می توان هزینه های پروژه ها را کاهش داد که همه اعضا از ابتدا فعالیت لازم را داشته باشند و در مورد دریافت و توزیع اطلاعات مورد نیاز هماهنگی های لازم را بکنند. در این صورت می توان برنامه ها را به شکل دقیق تری تنظیم نمود. این کار ارزش های لازم را برای مشتری به همراه می آورد و به تیم کاری مربوطه نیز ارج می نهد.

مسائل در حال پیدایش در مورد طراحی داخلی

در هنگامی که تغییراتی در عرصه پویایی یک کسب و کار مشخص ایجاد می گردد، طراحان داخلی ساختمان باید به مشتریان کمک کنند تا با این تغییرات سازگار شوند. بنابراین، طراح باید از نیازهای کسب و کار، رقابت و ارزش های مورد نظر مشتری، آگاهی لازم را داشته باشد.، تا در بازسازی ساختمان از آن بهره گیرد.

تحولات و تحقیقات اخیر نشان می دهند که یک همبستگی قوی بین کیفیت طراحی محل کار و بهره وری کارکنان وجود دارد. شرکت های بخش خصوصی از طراحی محل کار برای جذب و حفظ نیروی کار با استعداد و با کارآمدی بالا استفاده می کنند. طراحی پایدار و حفاظت از انرژی، یک هدف مهم برای سازمان های دولتی و سازمان های دیگر، به منظور کاهش تأثیر منفی استفاده از انرژی بر روی محیط طبیعی توسط محیط ایجاد شده است. اغلب اوقات، ویژگی پایداری نیز یک محرک مهم برای اخذ تصمیمات در این زمینه است.

هزینه مرتبط با همکاران متحرک در محل کار به واسطه شرایط شغلی نیز با ایجاد محیط کاری انعطاف پذیر کاهش می یابد. در این حالت، به میزان کمتری متوقف کردن کار ضروری است و هزینه اولیه نیز کاهش می یابد. در نظر دریافت هزینه های مدت زمان زندگی در برابر هزینه های اولیه می تواند رضایت کاربر را افزایش دهد و در حالی هزینه ها را در بلند مدت کاهش می دهد که محیط کاری کارآمد تر را نیز فراهم می نماید.

باید توجه داشت که تعادل جمعیت فضای کاری، یک موضوع چالش برانگیز است. آماده شدن برای خروج از شرایط استفاده از نیروی کار سیار و قابل تغییر، اضطراب آور است. قابل ذکر است که بررسی انگیزه ها و عادت های کاری نسل جدید کارکنان در محیط کاری نیز بسیار مهم است. باید توجه داشت که حداقل 4 نسل در نیروی کاری هر محل کار با انگیزه ها و محرک های مختلف وجود دارد.

تجسم نمودن و برند سازی (ایجاد علامت تجاری) یک فضای کاری، اصول یک سازمان را بیان می نماید و فرصت هایی را برای فداکاری کارکنان آن سازمان و ایجاد همبستگی با آنها بیان می نماید. همچنین، تجسم و برندسازی، یک ابزار برای جذب و نگهداری کارکنان با استعداد است (به عنوان مثال، شهرها دارای موقعیت های بسیار خوبی برای جذب جوانان متخصص به منظور احیای اعتماد افراد متخصص بومی و شکوفایی اقتصاد آن منطقه می باشد).

رشد جمعیت و سطح تحصیلات نیز عامل بسیار مهمی در اقتصادهای نوظهور نسبت به اقتصادهای قدیمی است، بنابراین یک اقتصاد نوظهور به میزان قابل توجهی باعث تغییر حوزه های کاری می گردد. سهولت تحرک و سایر نیروهای جمعیتی، تقاضاهای کارگران جدید را در جهت بهبود کیفیت زندگی ایجاد می نماید که کارفرمایان هوشمند می توانند از این ویژگی برای جذب و حفظ کارکنان با کارایی بالا استفاده کنند. در حال حاضر، تنظیم اقدامات مورد نیاز جهت انجام فعالیت کارکنان از راه دور، ارائه خدمات اقامتی، و تنظیم انجام فعالیت های متنوع، جهت بهبود کارآیی کارکنان، توسط کارفرمایان هوشمند در نظر گرفته می گردد.

باید توجه داشت که تطبیق سطوح یک سازمان باعث افزایش سرعت ارتباطات بین کارکنان آن می گردد. افزایش رقابت در بازار، نیاز به نوآوری و مزایای جهت گیری استراتژی آن را افزایش می دهد. هنگامی که یک محل کار به درستی طراحی گردد، می تواند ایده های استراتژیک و ابتکاری و همچنین مزایای حاصل از این ویژگیها را افزایش دهد.

منبع: ویرا معماری

به "طراحی داخلی - بخش سه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی - بخش سه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید