ملاقات چهارم با رهبر کره شمالی؟ ، کیم جونگ-اون در دام انتخاباتی ترامپ نمی افتد

به گزارش وبلاگ خطاطی، چند روز پس از افشاگری مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا درباره ابراز علاقه دانلد ترامپ به ادامه دادن گفتگوهای هسته ای با کره شمالی پیش از انتخابات ماه نوامبر، پیونگ یانگ خاطرنشان کرد کیم جونگ-اون این ملاقات را در شرایط فعلی نمی پذیرد.

ملاقات چهارم با رهبر کره شمالی؟ ، کیم جونگ-اون در دام انتخاباتی ترامپ نمی افتد

به گزارش وبلاگ خطاطی به نقل از ای پی، جان بولتن که این روزها با انتشار کتاب افشاگرانه در آن اتاق رخ داد وارد فهرست پرفروش ها شده، به وبلاگ خطاطی گفته بود رئیس جمهوری آمریکا می خواهد در قالب شگفتانه اکتبر بار دیگر به ملاقات رهبر جوان کره شمالی برود و از پیامدهای این ملاقات برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 بهره ببرد.

این در حالی است که مقام های ارشد پیونگ یانگ به ویژه کیم جونگ-اون معتقدند مصاحبه و مذاکره با ترامپ فقط در شرایطی رخ می دهد که واشنگتن از سیاست های خصمانه خود علیه کره شمالی دست بردارد. ترامپ و کیم جونگ-اون در دو سال اخیر سه نوبت با هم ملاقات کردند اما وقتی درخواست کره شمالی برای برداشته شدن تحریم های مالی و سیاسی آمریکا در عوض کاهش بعضی فعالیت های هسته ای بدون پاسخ ماند، روابط دو کشور به سردی گرایید.

چوی سون-هویی، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در واکنش به ابراز علاقه ترامپ برای ملاقات با کیم جونگ-اون پیش از انتخابات سوم نوامبر 2020 گفت: آیا مصاحبه یا معامله کردن با آمریکا که بر سیاست های دشمنانه خود با جمهوری دموکراتیک خلق کره پافشاری می نماید ممکن است؟ آن هم کشوری که به توافق های پیشین خود پشت نموده است. ما احتیاج نمی بینیم با آمریکا رو در رو بنشینیم و با کشوری مصاحبه کنیم که مذاکره را ابزاری برای پشت سر گذاشتن بحران های سیاسی خود می خواهد.

بعضی کارشناسان معتقدند کره شمالی دست کم تا پیش از ماه نوامبر و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از هر گونه مصاحبه و مذاکره جدی با واشنگتن پرهیز می نماید. مقام های پیونگ یانگ می گویند ترامپ می خواهد از فرصت ملاقات با کیم جونگ-اون برای پیروز شدن در انتخابات 2020 بهره ببرد. ضمن اینکه کره شمالی در ماه های اخیر درگیری با همسایه جنوبی را به اوج رسانده و نمی خواهد با ورود به بازی ترامپ تنش را درون مرزهای شبه جزیره کره شدیدتر کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "ملاقات چهارم با رهبر کره شمالی؟ ، کیم جونگ-اون در دام انتخاباتی ترامپ نمی افتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات چهارم با رهبر کره شمالی؟ ، کیم جونگ-اون در دام انتخاباتی ترامپ نمی افتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید