یک ایرانی تبار دستیار وزیر خارجه آمریکا شد

به گزارش وبلاگ خطاطی، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، در پیامی توئیتری، انتصاب دستیار نو این وزارتخانه در امور مالی و تجاری را تبریک گفت.

یک ایرانی تبار دستیار وزیر خارجه آمریکا شد

وی در این باره نوشت: خوشحالم که از رامین طلوعی به عنوان دستیار تازه وزیر امور خارجه آمریکا در دفتر امور مالی و بازرگانی استقبال کنم.

طلوعی سیاستمدار آمریکایی ایرانی تبار است که در سال 1999، پس از سرانجام تحصیلات دانشگاهی اش به استخدام وزارت خزانه داری آمریکا عایدی. وی تا سال 2001 در وزارت خانه مذکور، معاون مدیر و اقتصاددان بین الملل در دفتر مرکز و جنوب شرق آسیا بود. طلوعی بین سال های 2001 و 2003 مشاور ارشد معاون وزیر خزانه داری در امور بین الملل و بین سال های 2003 تا 2006 مدیر دفتر نیم کره غربی در این وزارت خانه بود. از جمله وظایف طلوعی در دوره هفت ساله حضورش در وزارت خزانه داری آمریکا مدیریت برنامه های برقراری ثبات در نقاط مختلف دنیا از جمله برزیل، آرژانتین، ترکیه، جمهوری دومینیکن، اوروگوئه و بالکان بود.

طلوعی ماه نوامبر سال 2020، همزمان با انتقال قدرت در آمریکا از دولت ترامپ به دولت بایدن، به عنوان داوطلب در قالب تیم انتقالی وزارت خارجه به عضویت یکی از تیم های آنالیز آژانس عایدی. تیم های آنالیز آژانس به گروه هایی گفته می گردد که مسئولیت درک عملکردهای هر سازمان و تضمین انتقال منظم قدرت و آماده سازی دولت تازه برای شروع به کار را به عهده دارند. عضویت در همین تیم، و مدیریت آنالیز سیاست های دولت منتخب آمریکا در امور اقتصاد بین الملل، سکوی پرش طلوعی به وزارت خارجه آمریکا شد.

جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا، 30 جولای 2021 (8 مرداد 1400)، طلوعی را به عنوان نامزد دستیاری وزارت خارجه در امور مالی و تجاری معرفی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "یک ایرانی تبار دستیار وزیر خارجه آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ایرانی تبار دستیار وزیر خارجه آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید