راز رسانه نادر طالب زاده راهی نمایشگاه کتاب می گردد

به گزارش وبلاگ خطاطی، در آستانه برگزاری سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، مجموعه دو جلدی راز رسانه؛ گفتار ها و مصاحبه های رسانه ای مرحوم نادر طالب زاده، تجدیدچاپ و روانه بازار نشر شد.

راز رسانه نادر طالب زاده راهی نمایشگاه کتاب می گردد

به گزارش وبلاگ خطاطی، در آستانه برگزاری سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، مجموعه دو جلدی راز رسانه؛ گفتار ها و مصاحبه های رسانه ای مرحوم نادر طالب زاده، تتازهچاپ و روانه بازار نشر شد.

بنابرین گزارش، راز رسانه، مجموعه گفتار ها و مصاحبه های نادر طالب زاده، گامی است در جهت تبیین مبانی نظری و باید های رسانه های انقلاب اسلامی و شناخت سیاست های رسانه های غربی که در دو جلد منتشر شده است.

دفتر اول راز رسانه از چهار فصل تشکیل شده است. فصل نخست زندگی نامه و فعالیت های مرحوم نادر طالب زاده را آنالیز می نماید. فصل دوم با عنوان رسانه و سیاست، به بحث های مهمی همانند، نسبت هنر و ایدئولوژی، تصویر انقلاب اسلامی در رسانه های غربی، مبارزه با تحقیر رسانه ای غرب، سیاستگذاری در حوزه رسانه، جنگ نرم و استراتژی رسانه های داخلی و رسانه، فقط پیغام نیست و... می پردازد. در این فصل بحث های مهمی درباره باید های رسانه های انقلابی و سیاستگذاری رسانه ای و نقد سیاست های رسانه های غربی مطرح می گردد.

فصل سوم در 80 صفحه به زندگی، اندیشه ها و نگاه شهید سیدمرتضی آوینی درباره مستند رسانه و سینما پرداخته می گردد اطلاع از اینکه شهید آوینی گفته بود: طالب زاده، دیده بان انقلاب و چشم تیزبین انقلاب است، این کتاب و خصوصاً این فصل را خواندنی ترمی نماید. موضوع فصل چهارم نیز نسبت فرم و محتوا در برنامه تلویزیونی راز است که در سال هایپخش در سیما با استقبال مواجهه شده بود.

چاپ پنجمدفتر اول راز رسانه به تلاش یاسر عسگری در 342 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 85 هزار تومان تومان منتشر شده است.

بنابرین گزارش، دفتر دوم راز رسانه نیز از چهار فصل تشکیل شده است. فصل نخست مسیحیت از دریچه سینما را آنالیز می نماید. قصه مسیح، قصه امروز ماست، برنابا، انجیلی که نمی شناسیم، مسیح این بار مصلوب نمی گردد، تشنگی مسیحیت غرب برای شنیدن حرف های تازه و جذابیت روایت مسلمانان از مسیح عناوین مصاحبه های این فصل هستند. فصل دوم با عنوان کم کاری نهاد های فرهنگی و خیزش نو، به بحث های مهمی همانند هنر انقلاب و مدیریت فرهنگی، ضعف نهاد های فرهنگی در فتنه 88، ما کم کاری کردیم، جوان و دین گرایی، جنگ نرم و رسالت ما، ایران حرف برای گفتن دارد، فیلم های جشنواره عمار؛ سفیران فرهنگی انقلاب اسلامی، جشنواره عمار؛ فرم شکن و گفتمان ساز، رشد مطالعه، رسالت تاریخی ما، میرشکاک، حکیم و عارف و شاعر و... می پردازد. در این فصل بحث های مهمی درباره باید های رسانه های انقلابی و سیاستگذاری و مدیریت فرهنگی رسانه ای مطرح می گردد.

فصل سوم در بیش از 100 صفحه به مواجهه با آمریکا؛ شرایط کنونی دنیا می پردازد و شامل گفتار ها و مصاحبه هایی درباره فرهنگ اعتراض و باید های جنگ فرهنگی با آمریکا، جنبش وال استریت، سیاست سینمای هالیوود، نبرد رسانه ای انقلاب اسلامی با غرب، پوشالی بودن دموکراسی غربی، ماجرا های جنگ بوسنی، رسانه و حوزه بین الملل، تصویر ما در غرب و حساسیت رسانه های غربی روی رهبر معظم انقلاب است.

بخش چهارم کتاب هم به سینما، مستند، راه پیش روی رسانه از دیدگاه طالب زاده می پردازد و مباحثی، چون سینمای شریعت، سینمای حقیقت، راه چاره هایی برای سینما، زن در سینما، سینما و مهدویت، سینمای جنگ ما و سینمای جنگ آن ها، منظره سینمای انقلابی، مستندسازی؛ باید ها و نباید ها، جایگاه مستند در تلویزیون و رسانه ایران، ایستادگی هایش است بیان می گردد.

براساس این گزارش، چاپ دوم دفتر دوم راز رسانه نیز در 320 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 80 هزار تومان به وسیله انتشارات راه یار منتشر شده است و علاقمندان علاوه برکتاب فروشی ها می توانند به وسیله صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub.ir و یا سایت vaketab.ir نسبت به تهیه کتاب اقدام نمایند. بعلاوه این کتاب ها در غرفه انتشارات راه یار در سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز عرضه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "راز رسانه نادر طالب زاده راهی نمایشگاه کتاب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز رسانه نادر طالب زاده راهی نمایشگاه کتاب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید