مشاور ترامپ خواهان کودتای ارتش در آمریکا شد

به گزارش وبلاگ خطاطی، پایگاه خبری بیزنس اینسایدر نوشت: مایکل فلین نخستین مشاور امنیت ملی دولت ترامپ در همایشی خواهان کودتای ارتش آمریکا علیه دولت کنونی این کشور شد.

مشاور ترامپ خواهان کودتای ارتش در آمریکا شد

به نقل از این پایگاه خبری آمریکایی، مایکل فلین نخستین مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری وی گفت: ایالات متحده باید کودتایی مانند میانمار داشته باشد تا ارتش دولت دموکرات کنونی را سرنگون می نماید.

فلین که در زمان ریاست جمهوری ترامپ به عنوان مشاور امنیت ملی خدمت می کرد، آخر هفته گذشته در همایش کیو انان (کیو اِنان QAnon یک تئوری توطئه راست تندرو است که بر مبنای آن توطئه ای از سوی دولت پنهان در ایالات متحده آمریکا علیه دونالد ترامپ و طرفداران او در جریان است) در دالاس تگزاس به جمعیت حاضر گفت ، ایالات متحده باید کودتایی مانند آنچه در میانمار رخ داد، داشته باشد.

ارتش میانمار اول فوریه (12 بهمن 99) دولت منتخب دموکرات این کشور را سرنگون و رهبران آن را دستگیر کرد. این کودتا بلافاصله اعتراضاتی را در سراسر کشور به راه انداخت و باعث شد که ارتش کارزاری را علیه شهروندان خود آغاز کند.

فلین که در حال حاضر به شخصیتی برجسته در تئوری توطئه کیوانان بدل شده است، مرکز توجه این همایش بود که در هتلی در دالاس برگزار گردید.

در ویدئویی که در توییتر به اشتراک گذاشته شده است، یکی از شرکت نمایندگان از فلین می پرسد: من می خواهم بدانم که چرا آنچه در میانمار اتفاق افتاده نمی تواند اینجا اتفاق بیفتد.

جمعیت بلافاصله وی را تشویق می نمایند و به دنبال آن فلین می گوید: بدون هیچ دلیلی. منظور من این است که اینجا نیز باید اتفاق بیفتد.

گزارش ها نشان می دهد معتقدان به تئوری توطئه کیوانان کودتای میانمار را ستایش نموده و این ایده را که باید در ایالات متحده اتفاق بیفتد تایید می نمایند.

براساس اعلام انجمن یاری به زندانیان سیاسی میانمار، تا به امروز بیش از 800 نفر از شهروندان این کشور از جمله دستکم 40 کودک در جریان کودتا در این کشور آسیایی کشته و بیش از چهار هزار نفر هم دستگیر و زندانی شده اند.

فلین در سال 2017 پس از آنکه تنها 24 روز از انتصاب وی به عنوان مشاور امنیت ملی دولت ترامپ می گذشت، به دروغگویی به اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) در خصوص ارتباطات خود با روسیه متهم شد. وی سپس وزارت دادگستری ایالات متحده را به دام پهن کردن برای خود متهم کرد و پس از آن آغاز به کوشش برای برطرف اتهامات کرد. او در نهایت در ماه نوامبر (آبان 99) از سوی ترامپ عفو شد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "مشاور ترامپ خواهان کودتای ارتش در آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور ترامپ خواهان کودتای ارتش در آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید