معرفی تعدادی از مشهورترین سوغات کیش

به گزارش وبلاگ خطاطی، جزیره کیش از جزایر فوق العاده خلیج فارس بوده که در استان هرمزگان واقع شده است. در سال، حدود یک میلیون گردشگر جزیره را برای سفر انتخاب می کنند که وجود پارکهای ساحلی، سواحل ماسه ای، باغ وحش، آکواریوم، باغ پرندگان، دلفیناریوم، جزیره زیرزمینی کاریز، کلبه هور و همچنین کشتی یونانی از جمله علل این انتخاب هستند. همچنین، این جزیره امکانات دیگری مثل سوارکاری، پیست 70 کیلومتری دوچرخه سواری، کارتینگ، غواصی، جت اسکی، فلای بورد، پاراسل و اسکی روی آب را داراست. اگر به جزیره زیبای کیش سفر کردید، مطمئنا می خواهید از این سفر برای آشنایانتان هدیه ای ببرید. پس، لازم هست با مشهورترین سوغات کیش آشنا شوید. با ما در مقاله بهترین سوغات کیش همراه شوید تا از معروف ترین سوغات کیش آگاهی یابید.

معرفی تعدادی از مشهورترین سوغات کیش

فهرست مطالب

ماهی و میگوخرماصنایع دستیشکلاتقهوهپوشاک

ماهی و میگو

اغلب مردم این منطقه به شغل قدیمی و سنتی ماهیگیری مشغول هستند، چرا که در این منطقه منابع بسیاری از انواع ماهی، میگو و آبزیان یافت می شوند. ماهیگیری در این جزیره به دو روش مختلف سنتی و مدرن انجام می پذیرد. ماهی تن، سنگسر، ساردین، هامور، سرخو، میش ماهی و مقوا از معروف ترین ماهیان این جزیره بوده که می توانید تحت عنوان مشهورترین سوغات کیش از آنها استفاده کنید.

خرما

خرما یکی از بهترین سوغات کیش بوده و ارزش و خواص غذایی بسیاری دارد. آب و هوای این منطقه بطور کامل برای تولید خرما مناسب بوده و فرآورده های زیادی از خرما در این جزیره تهیه می شوند مثل عسل خرما، چیپس خرما، شیره خرما. کیفیت و تنوعی که خرما در استان هرمزگان دارد، باعث جلب توجه خریداران و رضایت آنها می شود.

صنایع دستی

اشیای سفالی، صنایع دستی حصیری، بافته های تزیینی از صنایع دستی سنتی استان هرمزگان هستند. همچنین، انواع زیور آلات، وسایل دکوری، تابلوهای نقش برجسته، مجسمه و جا کلیدی های زیبا که از پوسته حلزون، صدف، استخوان ماهی و سایر بقایای موجودات دریایی توسط هنرمندان ماهر و خوش سلیقه جزیره ساخته می شوند، می توانند در میان گزینه های انتخابی شما قرار بگیرند.

شکلات

شکلات جز معروف ترین سوغات کیش هست. این مورد از نوع سنتی یا مخصوص این منطقه نیست اما، باز هم بدلیل محبوبیت، بسیاری از مردمی که به کیش سفر کرده، انواع شکلات را بعنوان سوغات تهیه می کنند. در جزیره کیش شکلاتها با برندهای مختلف، محبوب و باکیفیت در دسترس هستند.

قهوه

قهوه هم مانند شکلات جز سوغات سنتی این جزیره نیست اما، در بازارهای کیش طرفداران زیادی دارد. از قسمت و مغازه های شکلات فروشی می توانید انواع قهوه را تهیه کنید. نسکافه، کاپوچینو و کافی میکس هم علاوه بر قهوه، در مراکز خرید بفروش می رسند.

پوشاک

در بازارهای کیش انواع پوشاک بفروش می رسند. تعداد مراکز خرید و تنوع فروشگاه ها و محصولات در این جزیره بسیار بالا بوده و همین امر باعث می شود تا بسیاری از مردم پوشاک را بعنوان سوغات انتخاب کنند.

در ادامه بخوانیدمعرفی بهترین مراکز خرید و پاساژهای کیشمنبع: همگردی

به "معرفی تعدادی از مشهورترین سوغات کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از مشهورترین سوغات کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید