منصوریان:شکل بازی استقلال را می شناسیم، مصدومان زیادی داریم، ولی به جوانان تیم امید داریم

به گزارش وبلاگ خطاطی، سرمربی تیم فولاد خوزستان گفت:شکل بازی استقلال را می شناسیم و این تیم را بررسی کردیم و امیدواریم برترین نمایش خود را ارائه دهیم.

منصوریان:شکل بازی استقلال را می شناسیم، مصدومان زیادی داریم، ولی به جوانان تیم امید داریم

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ خطاطی، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از ملاقات با استقلال گفت : به کاروان استقلال خوش آمد می گویم. امیدوارم میزبان خوبی برای شان باشیم. بازی بسیار سخت و زیبایی خواهد شد. هر روز که می گذرد شکل تیم ما بهتر می گردد و شناخت بهتری پیدا می کنیم.

وی اضافه نمود: استقلال و شکل بازی هایش را کاملاً می شناسیم. بعد از بازی با مس کرمان مجموعه ما تقریباً همه بازی ها را بررسی نموده است. امیدوارم با این حلقه اتحاد و تاکتیک اتحاد تیمی که به مراتب از تاکتیک درون زمین مهم تر است ابتدا پرانرژی باشیم. بعد از آن هم اگر شرایط بچه ها طوری باشد که ریتم بازی با ملوان را داشته باشیم فکر می کنیم می توانیم سربلند شویم.

سرمربی فولاد خوزستان در خصوص شرایط این تیم در بازی های آینده گفت: کارمان خیلی سخت است، چون مصدوم زیاد داریم. من که آمدم حدود چهار بازیکن مصدوم هستند. فقط اسامی آن ها را داریم در مجموعه باشگاه نیستند. کمی در حوزه پشتیبانی دچار مشکل هستیم با شعبانی صحبت کردم که سریع و سیر کار ها را جمع و جو کنیم. در جام حذفی هم همه بازی ها سخت است. اولین بازی در شهر سیرجان هستیم. برنده ما و گل گهر با پرسپولیس بازی می نماید. بعد از آن هم سخت است. پناه بر خدا با تمام وجود کوشش می کنیم از این پرچمی که دست ما امانت است کامل دفاع کنیم. نگاهی هم به عقب تر نداریم می دانیم مجموعه چه آسیب هایی خورده است. وظیفه ما این است که از هشت بازی آینده نهایت استفاده را ببریم.

منصوریان توضیح داد: هشت بازی برای من حکم حذفی را دارد در جام حذفی هم با تمام قوا می رویم. فکر می کنم تیم ما روز به روز بهتر می گردد. این را در تمرینات می بینم. ابتدا تمرینات روحی روانی انجام می دهیم و بعد هم در کار تاکتیکی فعالیت می کنیم. فردا برای ما یک نکته عطف است بازی فردا برای آینده فولاد می تواند نقطه ای باشد که بچه های ما را بلند کند.

وی در خصوص مصدومان و محرومان تیمش برای فردا مطرح نمود: از قبل ناماعیلی، علیاری و قربانی را نداشتیم، سوکیتا تقریباً 50-50 است، ساسان انصاری کاپیتان تیم را نداریم، کاپیتان دوم را هم نداریم که چهار کارته است، بقیه بازیکنان هستند و امیدوارم. نگاه مان به بنزین سبز تیم مان هم هست. جوان های ما در تمرینات خیلی خوب کار می نمایند. برخی افق بلند و روشنی دارند. ترکیب را به سمتی می بریم که از جوان ها بهتر استفاده کنیم. بازیکنانی هم که فولاد گرفته و خیلی از آن ها استفاده نشده را رفته رفته وارد ترکیب می کنیم.

سرمربی فولاد خوزستان در خصوص اینکه آیا با مربیان اسپانیایی فولاد به هماهنگی رسیده است، گفت: رابطه خوبی داریم. اصلاً گاردی نداریم من دستیار خارجی چه در نفت تهران چه در استقلال و چه در ذوب آهن داشته ام. کافی است شما با آن ها هم زبان باشید خیلی راحت تر هم با شما کار می نمایند، چون اصول حرفه ای و شرط قرارداد را می دانند، اعلام کردم هر دو دستیار خارجی را می خواهم، از نادر غبیشاوی هم تشکر می کنم که به ما اضافه شد.

وی اضافه نمود: خبر خیلی خوب هم این است که با باشگاه قول و قرار گذاشتیم تا در فوتبال خوزستان آغاز به فراوری مربی کنیم. نمی گردد طی دو دهه در فولاد خوزستان که این همه پیشکسوت دارد فراوری مربی نشده باشد. این انتقاد از باشگاه مطرح است. بعد از نسل اولین کاپیتان تاریخ فولاد سیاوش بختیاری زاده یا حبیب خدریان، کورش و سیاوش بختیاری زاده و ... نه به صرف اینکه از من حمایت کردند. دو دهه از نسل این ها گذشته و فولاد فعالیتی برای اینکه تیم و استان را منسجم کند، ننموده است. فکر می کنم در این حوزه می توان به باشگاه خرده گرفت.

سرمربی فولاد خوزستان ادامه داد: سال ها است سیاوش بختیاری زاده را در حوزه فولاد نمی بینم باید یاری کنیم کم کم بیایند قول و قراری با شعبانی داشتیم تا رفته رفته جوان ها را بیاوریم که دچار اتفاق نسل سیاوش بختیاری زاده نشوند. امروز رحیم ال سی را از پایه ها به بزرگسالان اضافه کردیم با پاس قهرمان آسیا شده و با فولاد افتخارات دارد. سعی می کنم نفر بعدی لفته حمیدی را بگوییم بیاید. او را حدود بعد از 15 سال دیدم و می خواهم یاریش کنم. به دور از شرط قرارداد با باشگاه، می خواهیم فولادی ها بیایند تا بتوانیم یاری شان کنیم قطع یقین سال های زیادی اینجا نخواهیم بود هیچ مربی نمی تواند باشگاه خانه اشت. دو چمدان دست مان است، می آییم یاری می کنیم اگر اثر از خودمان در حوزه بازیکنی یا مربیگری گذاشتیم برد بردیم. امروز که اینجا هستم در باشگاه فولاد در حوزه مربیگری به روی همه باز است. سال آینده هم کوشش می کنم اگر اینجا بودیم کم کم بازیکنان خوزستانی تابی که در سطح کشور بازی می نمایند را به خانه خودشان برگردانیم و یک تیم متحد داشته باشیم. همه تیم ها نام شهرشان پشت شان است، اما از معدود تیم هایی که نام استان پشتش است فولاد است این نکته مهمی برای ما است.

منصوریان در خصوص اینکه به مربیان خوزستانی در سال های اخیر بها داده نشده است، گفت: ما از پیشکسوتان نه تنها خوزستان بلکه هر استانی نباید دقیقه 90 استفاده کنیم. دست مان که به جایی بند نیست بگوییم پیشکسوتان بیایند یاری مان نمایند نه، در سال های گذشته از 1370 که این تیم درست شده وقتی نسل کورش و سیاوش بختیاری زاده، مرحوم علی فرتوت اهوازی، محمد عارف نیا، سیم خاردار نواصرزاده که خیلی هم محکم بازی می کرد، این ها وقتی جدا شدند، رها شدند. اینجا باشگاه باید صدای شان کند و در حوزه مربگیری پایه به آن ها سمت بدهد کار پلکانی انجام گردد که بعد در روز های سخت یاری حال باشگاه با شند. اگر استان های دیگر را بگویید من قبول می کنم، اما شهر به شهر خوزستان مهد فوتبالیست بزرگ است. مقداری کم لطفی باشگاه بوده، چند پیشکسوتان بعد از دوران بازی به فضای بدی می خورند. اگر باشگاه یاری شان نکند آن فضا ممکن است به انرژی منفی تبدیل گردد و حتی دچار آسیب خانوادگی هم شوند.

وی اضافه نمود: مربیگری خصاصت نیست. نمی توانم بگویم کادر من خوب است. امروز احمد آل نعمه به ما اضافه شده. در گروه ما یک نیمه فولادی مجاهد خذیراوی هم اضافه می گردد می خواهم بنیه این مجموعه آنقدر قوی گردد که سال 1405 خود خوزستان اگر می خواهد برای فولاد سرمربیگری استفاده کند از مجموعه خودش پنج کاندید بزرگ داشته باشد. نمی گویم نگاه کاملاً فقط بومی گرایی باشد، نه، نگاهی به سرمایه های این باشگاه باشد که در زمین تکل زدند و زانوی شان خراب شده یا صورت شان ترکیده، بعد از 20 سال نگویند ما کجای فولاد هستیم. فقط در خانه نشسته ایم و اگر نیاز به یاری دارند دقیقه 90 می گویند یک مصاحبه برای باشگاه انجام بده. باشگاه در تنگنا گیر نموده به درد نمی خورد. الگوی خوبی در استقلال و پرسپولیس وجود دارد و رفته رفته این الگو باید به فولاد خوزستان سرایت کند، چون فوتبالیست خیلی دارد. فکر می کنم سرانگشتی می توانم 50 نفر را بشمارم.

انتها پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "منصوریان:شکل بازی استقلال را می شناسیم، مصدومان زیادی داریم، ولی به جوانان تیم امید داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منصوریان:شکل بازی استقلال را می شناسیم، مصدومان زیادی داریم، ولی به جوانان تیم امید داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید