نخبگان و افراد فرهیخته دانشگاهی باید برای حل مسائل و احتیاج های جامعه چاره اندیشی نمایند

به گزارش وبلاگ خطاطی، معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: جامعه از نخبگان و افراد فرهیخته دانشگاهی توقع دارد در کنار پرداختن به امر آموزش و پژوهش برای تبدیل علم به ثروت و حل مسائل و احتیاج های جامعه چاره اندیشی نمایند.

نخبگان و افراد فرهیخته دانشگاهی باید برای حل مسائل و احتیاج های جامعه چاره اندیشی نمایند

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ خطاطی، به نقل از وزارت علوم، علی خطیبی، معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم درنشست روسای دانشگاه ها که امروز برگزار گردید، با اشاره به اینکه همگرایی در ارکان آموزش عالی و ترویج آرامش سازمانی در استفاده بهینه از ظرفیت تجربی و دانشی کارکنان و اعضای هیات علمی بسیار اثرگذار خواهد بود، گفت: ترویج رویکرد منزلت ساز و امیدبخش در منابع انسانی دانشگاه ها در دستور کار قرار گرفته است. یاوران علمی (کارکنان آموزش عالی) سرمایه مهم و ارزشمند سازمانی هستند که اگر انگیزه بخشی در فعالیت آنان قرار گیرد؛ در تحقق اهداف، ماموریت ها و رسالت ها نقش آفرین خواهند بود؛ لذا همگی باید کوشش کنیم نسبت به تکریم شایسته آنان اقدام مقتضی در حد مقدورات انجام دهیم.

وی با اشاره به اهمیت افزایش جذب بودجه و اعتبار، گفت: شاید با اصلاح بعضی دستور العمل ها بتوانیم در این زمینه پیروز تر عمل کنیم.

خطیبی اضافه نمود: جامعه از نخبگان و افراد فرهیخته دانشگاهی توقع دارد در کنار پرداختن به امر آموزش و پژوهش برای تبدیل علم به ثروت و حل مسائل و احتیاج های جامعه چاره اندیشی کند. دانشگاه ها باید با عمل به مسئولیت اجتماعی و با همکاری شرکت های دانش بنیان بتوانند در زمینه اشتغالزایی و توسعه زیست بوم نوآوری اقدامات موثر انجام دهند و ثروت ساز و کارآفرین باشند تا آموزش عالی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و در تراز انقلاب اسلامی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نخبگان و افراد فرهیخته دانشگاهی باید برای حل مسائل و احتیاج های جامعه چاره اندیشی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخبگان و افراد فرهیخته دانشگاهی باید برای حل مسائل و احتیاج های جامعه چاره اندیشی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید