نصب نماد میراث جهانی یونسکو در محوطه سازه های آبی شوشتر

به گزارش وبلاگ خطاطی، مدیر پایگاه میراث جهانی شوشتر گفت: در راستای استانداردسازی سایت های جهانی، همزمان با روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی، نماد میراث جهانی یونسکو در محوطه آبشارها و آسیاب های آبی نصب شد.

نصب نماد میراث جهانی یونسکو در محوطه سازه های آبی شوشتر

به گزارش وبلاگ خطاطی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، محمدرضا بهادری امروز شنبه 30 فروردین ماه 99 با اعلام این خبر گفت: محوطه هایی که نام آن ها در فهرست میراث دنیای ثبت شده است، می توانند علامت ویژه، نام، نماد یا تعریف محوطه های میراث دنیای را داشته باشند.

او افزود: این علامت که توسط مایکل اولیف طراحی شده است، نماد همبستگی متقابل عناصر فرهنگی و طبیعی است.

مدیر پایگاه میراث دنیای شوشتر درخصوص این نماد شرح داد: این نماد از یک مربع میانی که نشانه شکل ساخت انسان است و دایره پیرامون آن که بیانگر طبیعت می باشد، تشکیل شده است.

او با بیان این که این دو موجود ارتباط ذاتی با یکدیگر دارند افزود: علامت ویژه همانند دنیا گِرد است اما در عین حال نشانه حمایت نیز می باشد.

بهادری ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان پرتلاش پایگاه میراث دنیای سازه های آبی ـ تاریخی شوشتر بیان کرد: سیاست گذاری کلی پایگاه علاوه بر حفاظت، بازسازی و نگهداری، ساماندهی، آموزش و... ، موضوع استانداردسازی سایت های تحت اختیار بر اساس شاخص های دنیای است که این مهم هم در راستای مبحث استانداردسازی صورت گرفته است.

منبع: میراث آریا

به "نصب نماد میراث جهانی یونسکو در محوطه سازه های آبی شوشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب نماد میراث جهانی یونسکو در محوطه سازه های آبی شوشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید