واکنش آمریکا به حکم زندان برای کارمند سفارت این کشور در استانبول

به گزارش وبلاگ خطاطی، سفارت آمریکا در ترکیه، حکم حبس برای یکی از کارکنان کنسول گری این کشور در استانبول را به شدت ناامیدکننده توصیف کرد و گفت هیچ شواهد قابل اتکایی برای تأیید اتهامات وارده نیافته است.

واکنش آمریکا به حکم زندان برای کارمند سفارت این کشور در استانبول

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خطاطی، سفارت آمریکا در ترکیه روز پنجشنبه به صدور حکم زندان برای یکی از کارکنان کنسول گری این کشور در استانبول به اتهام هم دستی در کودتای 2016 واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سفارت آمریکا در آنکارا صدور حکم حبس برای متین تپوز کارمند این سفارت خانه را بسیار ناامید کننده توصیف کرد.

این سفارت خانه بیان داشت، تمام سخنان رد و بدل شده در جلسه دادگاه را مرور نموده است و هیچ شواهد قابل اتکایی برای تأیید اتهامات وارده نیافته است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه، امروز (پنجشنبه) گزارش داد که تپوز کارمند کنسولگری آمریکا در استانبول به اتهام یاری به سازمان تروریستی فتح الله گولن به 8 سال و 9 ماه زندان محکوم شده است.

صدور حکم زندان برای کارمند محلی کنسولگری آمریکا در استانبول ترکیه در حالی انجام شده که این دو کشور پیشتر بر سر مسائل مختلفی از قبیل بازداشت اندرو برانسون کشیش آمریکایی و اختلاف ها درباره روابط واشنگتن با گروه های کُرد مسلح سوریه تنش های شدیدی را تجربه کردند.

تپوز، مترجم بخش مبارزه با مواد مخدر کنسولگری آمریکا که در سال 2016 پس از کودتای نافرجام دستگیر شد، به جاسوسی و داشتن ارتباط با شبکه فتح الله گولن از مخالفان دولت ترکیه متهم شده بود.

مقام های ترکیه بعد از کودتای نافرجام تابستان 2016، گولن را که در آمریکا سکونت دارد، عامل اصلی این کودتا خوانده اند. به رغم درخواست های آنکارا برای استرداد او، واشنگتن گولن را به ترکیه تحویل نداده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "واکنش آمریکا به حکم زندان برای کارمند سفارت این کشور در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آمریکا به حکم زندان برای کارمند سفارت این کشور در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید