پیگیری مصوبات و توافقات میان رؤسای جمهور کشورها در دومین مجمع مالی خزر

به گزارش وبلاگ خطاطی، معاون اول رئیس جمهور گفت: در دومین مجمع مالی خزر مصوبات و توافقات میان رؤسای جمهور کشورهای حاشیه خزر برای برطرف موانع پیگیری می گردد.

پیگیری مصوبات و توافقات میان رؤسای جمهور کشورها در دومین مجمع مالی خزر

محمد مخبر ظهر امروز (چهارشنبه) به دعوت میخائیل ولادیمیرویچ میشوستین نخست وزیر روسیه برای شرکت در دومین مجمع مالی خزر، در صدر یک هیات عالی رتبه سیاسی-مالی تهران را با بدرقه رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیر ورزش و جوانان، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به مقصد مسکو ترک کرد.

معاون اول رئیس جمهور در این سفر علاوه بر سخنرانی در دومین مجمع مالی خزر، با بعضی مقامات شرکت نماینده در این اجلاس در مورد توسعه روابط و سایر موضوعات مورد توجه طرفین مصاحبه و مذاکره خواهد نمود.

وزرای امور مالی و دارایی، نفت و جهاد کشاورزی و تعدادی از معاونین وزرا در این سفر معاون اول رییس جمهور کشورمان را همراهی می نمایند.

مخبر بعلاوه پیش از عزیمت به روسیه در مصاحبه با وبلاگ خطاطی به تشریح برنامه های سفر دو روزه خود به مسکو پرداخت و گفت: این سفر به دعوت نخست وزیر روسیه برای شرکت در دومین مجمع مالی خزر انجام می گردد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران با روسیه نزدیک و صمیمانه است، اضافه نمود: روابط تهران و مسکو خصوصا با راهبرد جدیدی که دولت سیزدهم برای ارتقا و توسعه مناسبات با کشور های همسایه و منطقه در پیش گرفته، طی یکسال اخیر تحولات جدی و مثبتی را در حوزه تجارت، سرمایه گذاری و صنعت داشته است.

مخبر با تاکید بر اهمیت دومین مجمع مالی خزر اعلام کرد: این اجلاس هم به لحاظ حقوقی و هم مالی و هم از نظر مسائل زیست محیطی از اهمیت فراوانی برای کشور های ساحلی خزر برخوردار است.

وی با اشاره به دیدار رئیس جمهور کشورمان با سران کشور های ساحلی خزر و بعلاوه حضور رئیسی در ششمین اجلاس سران کشور های پیرامون خزر اضافه نمود: یکی از برنامه های این سفر پیگیری مصوبات اجلاس سران و بعلاوه توافقات میان رؤسای جمهور کشور های حاشیه خزر است تا اگر موانعی وجود داشته باشد این موانع رفع گردد.

وی گفت: در این سفر بعلاوه دیدار های دوجانبه با نخست وزیران کشور های حاشیه خزر انجام خواهد شد تا توافقات و تفاهمات فیمابین مورد آنالیز قرار گرفته و اجرای آن ها تسریع گردد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به موقعیت جغرافیایی استثنایی ایران برای توسعه ترانزیت اعلام کرد: کشور های حاشیه خزر مصمم هستند در حوزه سرمایه گذاری، ترانزیت و مناسبات مالی، روابط خود را توسعه دهند که امیدوارم در این زمینه شاهد توافقات جدی باشیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای توضیح داد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم برای توسعه مناسبات با کشور های منطقه و همسایه، باید از فرصت استثنایی عضویت در سازمان همکاری شانگ های به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وبلاگ خطاطی سیاسی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پیگیری مصوبات و توافقات میان رؤسای جمهور کشورها در دومین مجمع مالی خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری مصوبات و توافقات میان رؤسای جمهور کشورها در دومین مجمع مالی خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید