چگونه از سیکل معیوب یا حلقه تقویت منفی فرار کنیم؟ ترفندهایی برای انجام کارهای مثبت و موثر در کسب وکار به جای انبوهی از کارهای بی اهمیت

به گزارش وبلاگ خطاطی، اخیرا با یک مدیر کسب وکاری صحبت کردیم که واقعا در کوشش برای پیشرفت و رسیدن به موفقیت است.

چگونه از سیکل معیوب یا حلقه تقویت منفی فرار کنیم؟ ترفندهایی برای انجام کارهای مثبت و موثر در کسب وکار به جای انبوهی از کارهای بی اهمیت

او و تیم اش بیش از 80 ساعت در هفته کار می نمایند و بی خوابی های زیادی متحمل می شوند. بعضی روزها اصلا نمی خوابند و به سختی خانواده خود را می بینند ولی با گذشت زمان، به نظر می رسد هر هفته پیشرفت کاری کمتری نسبت به هفته قبل تر دارند. زمانی که ما با آن ها صحبت کردیم؛ در واقع داشتند به این فکر می کردند که دست از کار بکشند و تسلیم شوند.

همان قدر که دوست داریم بگوییم این مورد خاص است ولی هر روز نمونه اش را در صاحبان مشاغل دیگر می بینیم. اینکه شما هرچه بیشتر کار می کنید؛ افکارتان پراکنده تر می شوند و مستعد تصمیم گیری های تجاری ضعیف تری هستید. این تصمیم ها منجر به عملکرد ضعیف می شوند و بعد شما را وادار می نمایند که سخت تر کار کنید و و باز افکار پراکنده تری داشته باشید و این سیکل معیوب منفی یا حلقه تقویت منفی Negative Reinforcement Loop، بارها و بارها ادامه پیدا می نماید.

امروز می خواهیم نکاتی بگوییم که به شما و دیگران یاری می نمایند چگونه یک بار برای همواره چرخه معیوب منفی را متوقف کنید و یک پیشرفت واقعی و قابل میزان گیری در کسب وکارتان داشته باشید.

به تعطیلات بروید

وقتی خسته شده اید؛ هرچه بیشتر کار کنید؛ هیچ یاریی به خودتان و کسب وکارتان ننموده اید. شاید از نظر فیزیکی کارهای زیادی انجام داده باشید ولی از نظر کارایی و بهره وری بی نتیجه هستند.

بنابراین، اولین توصیه این است که کمی استراحت کنید و به خودتان مرخصی بدهید. در یک موقعیت ایده آل، شما باید هر سه ماه یک بار برای استراحت و تجدید قوا به مرخصی بروید اما اگر فکر می کنید کسب و کار شما برای چنین تعطیلات طولانی آماده نیست؛ یک کار کوچک را آغاز کنید. یک روز آدینه مرخصی بگیرید و به ساحل یا جنگل بروید. با اعضای خانواده یا یکی از دوستان خود یک نهار طولانی بیرون از دفتر کار یا منزل بخورید و بعد ساعت 5 بعد از ظهر به خانه بروید؛ حتی اگر یک لیست از کارهای به جای مانده روی میز کار شما هست. مطمئن باشید، فردا با انرژی و قدرت مغزی بیشتر و روحیه ای سرحال برای مقابله با کارهایی که باید انجام دهید؛ در دفتر کارتان حاضر می شوید.

آنچه که باید انجام گردد را روشن و واضح معین کنید

یکی از بزرگ ترین دلایلی که صاحبان کسب وکار گرفتار حلقه تقویت منفی می شوند این است که ایده روشنی از آنچه که باید وقت خود را صرفش نمایند؛ ندارند. آن ها غرق در خواسته های دائمی می شوند که پیش روی خود می بینند. حلقه بی نهایتی از کارهایی مانند ایمیل ها، پیغام ها، شبکه های اجتماعی، جلسات و کارهای روزمره دیگری که باید انجام شوند و آن ها را بمباران می نمایند.

آن ها هر روز سعی می نمایند مسائل فوری و اضطراری که در محل کار بروز نموده را برطرف نمایند و بعد سریعا سراغ خواندن ایمیل ها، جواب دادن به نامه ها و پیغام ها، چک کردن شبکه های اجتماعی و کارهای کوچک و بی اهمیت بروند و جلوی آن ها تیک اتمام کار بزنند اما در نهایت، کارهای واقعی، کارهایی که باعث پیشبرد کسب وکار می شوند؛ روی زمین به جای مانده و انجام نمی شوند.

بنابراین، شما در حلقه ای از کارهای شلوغ غیرمولد گیر نموده اید. روشن شدن آنچه که باید هر روز انجام دهید؛ به شکستن این چرخه یاری می نماید و باعث می گردد روی چیزهایی تمرکز کنید که بیشتر باعث بهبود کسب وکارتان می شوند.

اولویت بندی کنید

هنگامی که درباره کارهایی که باید انجام شوند و کارهایی که باید نادیده گرفته شوند یا واگذار شوند؛ منظره روشن و واضحی پیدا کردید؛ وقتش رسیده که یک قدم جلوتر رفته و کارهای مهم را اولویت بندی کنید.

فرض کنید امروز 5 کار در لیست شما قرار دارند که نیازمند زمان و توجه شما هستند. از این لیست فراتر بروید و یکی از آن ها را انتخاب کنید که بیشترین تاثیر را بر کسب و کار و عایدی شما می گذارد. کاری را انتخاب کنید که به محض رسیدن به دفتر کار باید انجام دهید.

اکنون، صرف نظر از بقیه روزتان، مطمئن هستید که مهم ترین کاری که می توانید برای کسب وکارتان انجام دهید را به سرانجام خواهید رسانید. اینکه شما چقدر پیروز هستید؛ وابستگی زیادی به این دارد که چگونه دومین و سومین کار با اولویت خود در طول یک روز را انتخاب و برای انجام آن برنامه ریزی کنید.

با این ترفندها می توانید به طور موثری حلقه تقویت منفی را شکست دهید.

منبع: یک پزشک

به "چگونه از سیکل معیوب یا حلقه تقویت منفی فرار کنیم؟ ترفندهایی برای انجام کارهای مثبت و موثر در کسب وکار به جای انبوهی از کارهای بی اهمیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از سیکل معیوب یا حلقه تقویت منفی فرار کنیم؟ ترفندهایی برای انجام کارهای مثبت و موثر در کسب وکار به جای انبوهی از کارهای بی اهمیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید