چگونه مقدار فروش خود را در روزهای تعطیل بالا ببریم؟

به گزارش وبلاگ خطاطی، فروش در روز تعطیل

آیا یک کسب و کار دارید؟ فکر می کنید اوضاع فروشتان به چه شکل است و تا چه حد در این مورد پیروز هستید؟ اصلا تا حالا به فکر تاکتیکی برای روزهای تعطیلتان بوده اید؟ اگر کسب و کارتان به شکل آنلاین و خارج از مرزهای ایران هم باشد باید به فکر تعطیلات پیش رو بود، چقدر برای فروش در این تعطیلات برنامه ریزی نموده اید؟ آیا اصلا برنامه خاصی دارید؟ طبق تحقیقاتی که شده معین شده است که مشتریان در روزهای تعطیل مقدار خرید بالاتری دارند، خرید هم لزوما به معنای خرید کالا نیست، می تواند یک لباس، یک ماشین، یا حتی تور باشد. می خواهیم یک نکته را در این جا به شما آموزش دهیم، اگر استراتژی خاصی برای فروش در روز تعطیل ندارید از همین الان شکست خورده اید. به شما تاکتیک هایی را آموزش می دهیم که کمکتان می نماید تا فروشتان را در روز تعطیل بالا ببرید. با خبرنگاران همراه شوید:

چگونه مقدار فروش خود را در روزهای تعطیل بالا ببریم؟

فروش انحصاری مخصوص تعطیلات را راه اندازی کنید

یکی از عالی ترین استراتژی هایی که به شما در رشد کسب و کارتان یاری زیادی می کنید راه اندازی فروش انحصاری مخصوص تعطیلات است که یک راه خوب این است آن را برای افرادی که عضو خبرنامه تان می شوند فقط پیشنهاد دهید اما اگر نمی خواهید فقط برای افرادی که عضو خبرنامه تان می شوند، باشد بهتر است که آن را تا یک مدت زمان خاص به مشتریان پیشنهاد بدهید، فروشی که بر پایه تخفیف تا زمانی خاص باشد.

ارائه تخفیفات و پیاماتی از این قبیل حس ارزش به مشتریانتان می دهد و باعث بالا رفتن فروش در روزهای تعطیل و هم روزهای دیگر می گردد چرا که اگر یک تخفیف واقعی باشد از آن به بعد، مشتریانتان شما را دنبال خواهند کرد.

ایجاد حس ضرورت کنید

روانشناسان تحقیقاتی را نموده اند که طبق آن معین شده است اگر شما به عنوان یک صاحل کسب و کار در افراد حس ضرورت داشتن چیزی را ایجاد کنید پیروز می شوید تا میزان فروشتان را به طور چشمگیری بالا ببرید. وقتی که شما بتوانید این احساس را در افراد ایجاد کنید پیروز می شوید تا آن ها را ترغیب به خرید کنید و قطعا که هیچ کس دوست ندارد تا فرصت یک خرید عالی را از دست بدهد. علاوه بر این اگر برای فروش چیزی ددلاین یا همان زمان خاصی را معین کنید، از لحاظ روانی مردم را وادار می نماید تا بدون درنگ اقدام به خرید نمایند.

حالا چه طور می توان این حس ضرورت را در افراد ایجاد کرد؟ در واقع برترین راه ایجاد حس ضرورت در افراد به داشتن و یا خرید این است که یک شمارش معکوس برای آن معین کنید. از این طریق به مشتریانتان یادآور می شوید که زمان در حال گذر است و همین موضوع کافی است تا سطح ضرورت به داشتن چیزی یا اقدام به کاری را بالا ببرد. اگر این کار را در تعطیلات انجام دهید به علت این که تعداد روزهای تعطیل محدود است می توانید فروش در روز تعطیل را بالا ببرید.

ویژگی های سوشال مدیایتان را آپدیت کنید

اگر بتوانید به درستی این مورد را مدریت کنید، شک نداشته باشید که شبکه های اجتماعی، سرمایه گذاری ای عالی برای بالا بردن فروش در روز تعطیل هستند. اگر بتوانید شبکه های اجتماعی تان را با حسی از تعطیلی آپدیت کنید می توانید نام برند خود را واقعا بالا بکشید. نیازی نیست که تغییرات اساسی در شبکه های اجتماعی تان ایجاد کنید، حتی با تغییراتی کوچک مثلا آپدیت کردن عکس پروفایل و یا مسیج هایی که تم تعطیلات داشته باشند هم به جواب می رسید.

اگر مثلا حساب توییتر دارید می توانید در آن جا به مشتریانتان با پیام هایی یاری کنید تا خرید راحت تری داشه باشند. حتی می توانید هشتگ های مناسبتی و مرتبط در جاهایی که احساس می کنید ضروری است فراوری کنید.

کمپین های خلاقانه راه بیندازید

تعطیلات فرصتی است که مشتریان دوست دارند تا اگر خرید و یا کاری عقب افتاده دارند در همین زمان آن را انجام دهند پس اگر شما بتوانید در این زمان ها کمپین راه اندازی کنید پیروز می شوید. البته این به آن معنا نیست که تمام کمپین های روزهای تعطیل بازگشت سرمایه برای شما خواهند داشت. باید به میزان ای که می توانید خلاقیت را قاطی کمپین های تان کنید تا جواب دلخواه را بگیرید.

یادتان باشد کمپین تکراری جواب نمی دهد، کمپینی که نام بدی داشته باشد برای شما بازدهی نخواهد داشت حتی اگر خود کمپین پیروز و خلاقانه طراحی شده باشد. در این جا تعدادی دیگر از روش ها را به شما معرفی می کنیم که با آن ها می توانید کمی حساب شده تر پیش بروید:

آفر ویژه داشته باشید. مثلا یک ترکیب شخصی از تعطیلات را برای هر فرد خاص پیشنهاد دهید، برای مثال شما کالاهایی دارید که می خواهید بفروشید، می توانید معین کنید افرادی 10 تا 20 سال از تخفیف ویژه برای کالای ایکس برخوردارند، افراد 20 تا 30 سال تخفیف هایی استثنایی برای کالای ایگرگ دارند و… این ترکیب در واقع یک ترکیب برد برد هم برای شما و هم مشتریانتان است چرا که هم شما کالایتان را به فروش رسانده اید و هم آن ها توانسته اند با گرفتن تخفیف مقداری از پولتان را ذخیره نمایند.

می توانید هدیه های ویژه تعطیلات پیشنهاد دهید. یک پیشنهاد خیلی خوب این است که از محصولاتتان کلاژ های خلاقانه تهیه کنید و تمی از محصولاتتان را به آن ها ارائه کنید.

شیپینگ رایگان را پیشنهاد دهید. می توانید معین کنید که اگر مثلا میزان خرید از یک حدی بالاتر باشد، شیپینگ رایگان برای آن وجود دارد به این معنی که خریدار لازم نیست تا هزینه ای بابت پیک پرداخت کند و می تواند رایگان آن را در درب منزل تحویل بگیرد.

روزهای تعطیل برترین فرصت برای کارهای آنلاین است تا بتوانند فروش در روز تعطیل را بالا ببرند و این کار را با استفاده از تاکتیک هایی که در بالا به آن ها اشاره شد انجام بدهند. اگر این تاکتیک ها را به درستی به کار ببرید شانس اینکه محصولاتتان را در فکر خریداران ماندگار کنید بیشتر می گردد.

منبع: inc.com

منبع: الی گشت

به "چگونه مقدار فروش خود را در روزهای تعطیل بالا ببریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مقدار فروش خود را در روزهای تعطیل بالا ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید