کشف مقبره ای باستانی مملو از گنجینه جواهرات و آثار تاریخی در پرو

به گزارش وبلاگ خطاطی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کشف مقبره ای باستانی مملو از گنجینه جواهرات و آثار تاریخی در پرو صورت گرفت.

کشف مقبره ای باستانی مملو از گنجینه جواهرات و آثار تاریخی در پرو

باستان شناسانی که در یک گورستان واقع در کشور پرو مشغول فعالیت بودند، یک مقبره یک هزار و سیصد ساله پر زرق و برق را از دل خاک بیرون کشیدند که به تمدن واری تعلق دارد.

باستان شناسان این مقبره را درحالی کشف کردند که بقایای فردی عالی رتبه ای ملقب به لرد اوئارمی (Lord of Huarmey) در آن وجود داشت.

بجز لرد اوئارمی، بقایای شش نفر دیگر نیز در همان مقبره کشف شد. به نظر می رسد بعضی از این افراد از قبر دیگری به این مقبره منتقل شده اند. کارشناسان معتقدند بقایای اجساد این مقبره به چهار فرد بالغ از جمله دو مرد، دو زن و سه فرد جوان تعلق دارد.

تمام این اجساد به همراه جواهرات طلا و نقره، ابزارهای برنز، چاقو، تبر، سبد، پارچه های پشمی و کالاهای چوبی و چرمی دفن شدند. تعداد اشیایی که به همراه اجساد در مقبره قرار داده شده، آنقدر زیاد است که باستان شناسان فکر می نمایند این افراد صنعتگران ماهر و از نخبگان تمدن واری بوده اند.

باستان شناسی که سرپرستی کاوش در این گورستان را برعهده دارد، گفت: می توانیم این بخش از گورستان سلطنتی را گالری صنعتگران نخبگان بنامیم. ما برای نخستین بار قبر نخبگان مذکر واری را کشف نموده ایم، که در عین حال صنعت گر و هنرمند نیز بوده اند.

این گروه از باستان شناسان این مقبره تاریخی را در گورستان واری واقع در شهر ساحلی اوئارمی کشف نموده اند. این مقبره در فاصله کمی از مقبره باستانی بزرگتری واقع شده که در سال 2012 کشف شده بود. در مقبره بزرگتر اجساد سه زن عالی رتبه قرار داشت که گمان می رود ملکه های واری باشند.

این ملکه ها به همراه اجساد 58 نفر دیگر دفن شده بودند. بیشتر این افراد اشراف زادگانی بودند که گمان می رود بعدها از قبرهای دیگر به این مقبره منتقل شده اند. اما در این بین اجسادی وجود داشت که به طبقات پایین جامعه تعلق داشتند و گمان می رود قربانی شده باشند.

مردم تمدن واری در فاصله بین 500 تا 1000 میلادی در شهرها، کوهستان ها و سواحل منطقه ای زندگی میکردند که امروزه با نام کشور پرو شناخته می گردد. این مردم به علت فرهنگ و هنری غنی از جمله ساخت جواهرات طلا و نقره، سفال های رنگین و پارچه های پشمی شناخته شده بودند.

منبع: همگردی

به "کشف مقبره ای باستانی مملو از گنجینه جواهرات و آثار تاریخی در پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مقبره ای باستانی مملو از گنجینه جواهرات و آثار تاریخی در پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید