گسترش مجدد کرونا در اسپانیا

به گزارش وبلاگ خطاطی، با گذشت حدود یک ماه از لغو محدودیت های قرنطینه و بازگشت به زندگی عادی در اسپانیا، خیز دوباره آمار مبتلایان به کووید-19 موجب افزایش نگرانی ها از شیوع موج دوم بیماری همه گیر در این کشور اروپایی شده است.

گسترش مجدد کرونا در اسپانیا

با افزایش آمار مبتلایان به کووید-19 در اسپانیا، زنگ خطرها از آغاز موج دوم بیماری در این کشور به صدا درآمده است. در هفته های نخست گسترش ویروس کرونا، اسپانیا بعد از ایتالیا در جایگاه درگیرترین کشورهای اروپای قرار داشت؛ اکنون با گذر از موج اول بیماری و همچنین گذشت حدود یک ماه از انتها شرایط هشدار و محدودیت قرنطینه، فرایند صعودی آمار ابتلا موجب تشدید نگرانی ها در این کشور شده است. وزارت بهداشت اسپانیا روز جمعه از شناسایی حدود 900 بیمار جدید در یک روز خبر داد.

خیز آمار مبتلایان در ایالت های آراگون، کاتالونیا، مادرید، اندلوسیا و مورسیا بیش از سایر مناطق در اسپانیا بوده است. با شتاب دوباره شیوع ویروس کرونا در کاتالونیا، مسئولان دولت محلی از اعمال محدودیت های تازه در این منطقه خبر دادند.

در حال حاضر استفاده از ماسک در سطح شهرها همچنین در فضاهای بستۀ عمومی اجباریست و صاحبان کسب و کارهای غیراساسی نیز می توانند مشتریان خود را تنها با قرار قبلی ملاقات کنند. پیش از این نیز از روز شنبه 4 ژوئیه (14 تیر) برخی از مناطق کاتالونیا از جمله منطقه لریدا، سگریا و گالیسیا با جمعیتی حدود 300 هزار نفر به دلیل شیوع دوباره کرونا قرنطینه شده بودند.

در اسپانیا که بازگشایی ها و بازگشت به زندگی عادی در اولین روزهای خروج از قرنطینه به سرعت پیش می رفت، این فرایند دوباره با افزایش مبتلایان کند شده است؛ تا جایی که نام اسپانیا از فهرست کشورهای ایمن برای گردشگری و انجام پروازها حذف شد.

ماریا خوسه سیرا معاونت مرکز اورژانس و فوریت های بهداشتی وزارت بهداشت اعلام کرد: آنچه در اسپانیا شاهد هستیم، موج دوم احتمالی خواهد بود، اما باید دید در هفته های آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

نگرانی از شرایط اسپانیا باعث شده تا بریتانیا و نروژ از قرنطینه دو هفته ای مسافرانی که از اسپانیا سفر می کنند، خبر بدهند.

ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه نیز به شهفرایندان کشورش هشدار داد با توجه به افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در اسپانیا به برخی مناطق پر ریسک این کشور از جمله کاتالونیا سفر نکنند.

بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت نیز با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در دو هفته اخیر در این قاره اعلام کرد تدابیر سختگیرانه تر ممکن است برای مهار گسترش بیماری نیاز باشد.

به دنبال عملکرد مثبت دولت اسپانیا در مواجهه با موج اول بیماری در ماه مارس (اسفند-فروردین) که تحسین تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت را به همراه داشت، باید دید مدیریت این کشور در مبارزه با موج دوم شیوع ویروس کرونا چگونه خواهد بود.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی پیشتر با حضور در مراسم گرامیداشت جانباختگان کرونا در اسپانیا، مدیریت این کشور در مقابله با بیماری همه گیر را مثال زدنی دانست و گفت: اسپانیا و فرانسه هر چهار ویژگی اساسی پاسخ به پاندمی را دارا هستند؛ مدیریت قوی، مشارکت اجتماعی شهفرایندان، مهار انتقال و نجات جان بیماران.

از 13 فوریه (24 بهمن) و ثبت نخستین مورد فوت در اثر ابتلا به کووید-19 تا به امروز افزون بر 28 هزار نفر در اسپانیا جان خود را از دست داده اند؛ همچنین اسپانیا با بیش از 319 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در جایگاه نهمین کشور درگیر در فهرست جهانی واقع شده است.،ایرنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "گسترش مجدد کرونا در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش مجدد کرونا در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید