خبرنگاران رهبر اکثریت سنا: عجله ای برای محاکمه ترامپ نیست

به گزارش وبلاگ خطاطی، تهران- خبرنگاران- رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنا در تماس با سناتورهای جهوریخواه اعلام نمود که برای محاکمه ترامپ عجله ای ندارد.

خبرنگاران رهبر اکثریت سنا: عجله ای برای محاکمه ترامپ نیست

به گزارش وبلاگ خطاطی از شبکه سی ان ان، میچ مک کانل گفت: مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص استیضاح ترامپ به سرعت گام بر می دارد اما مجلس سنا احتیاج به زمان بیشتر برای دادسری کامل به این موضوع است.

مک کانل به سناتورهای جمهوریخواه پیشنهاد داد که آغاز دادگاه استیضاح ترامپ را به زمانی در فوریه (بهمن) موکول نمایند.

این پیشنهاد در حالی مطرح می گردد که دموکرات ها هنوز لایحه استیضاح را به سنا ارائه نکرده اند و اگر آنان این کار را انجام دهند، مجلس سنا فردای آن جلسه دادسری استیضاح ترامپ را برگزار خواهند کرد.

نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان روز پنجشنبه در نشست هفتگی خبری گفت: هر زمانی که سنا آمادگی لازم را برای برپایی محکمه داشته باشد، به وسیله مدیر استیضاح اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: متحد شدن به معنای آن نیست که تحریک به شورش رئیس جمهوری سابق فراموش گردد، او باید جوابگو گردد و مسئولیت ما هم دفاع از قانون اساسی ایالات متحده است.

شورش 17 دی ماه، زمانی رخ داد که کنگره آمریکا در حال شمارش آرای گزینشگران ایالتی و تایید پیروزی جو بایدن بود اما دونالد ترامپ که حاضر نبود شکست را بپذیرد، با تکرار دروغ تقلب، طرفداران خود را برای شورش و یورش به ساختمان کنگره تحریک کرد.

به موجب این تحریک، پنج نفر کشته و تعدادی مجروح شدند و بر همین اساس یعنی تحریک به شورش، مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ را بار دیگر استیضاح کرد.

اگرچه دوره ترامپ روز چهارشنبه یکم بهمن ماه به خاتمه رسیده است اما محکمه سنا می تواند تشکیل گردد و در صورتی که 67 سناتور به مجرم بودن ترامپ، رای مثبت بدهند او از بسیاری از مزایای رئیسان جمهوری پیشین محروم خواهد شد.

چنانچه پس از مجرم شدن، سنا با اکثریت 51 رای به قطعنامه ای رای بدهد که او را از فعالیت های سیاسی و شرکت دوباره در انتخابات محروم سازد؛ شخص رئیس جمهوری سابق آمریکا دیگر نمی تواند برای انتخاباتی نامزد گردد.

دونالد ترامپ در مدت چهار ساله خود، دو بار استیضاح شد، که در نخستین استیضاح، ترامپ به ممانعت از عدالت و سوء از قدرت متهم شد و در دومین استیضاح، تحریک به شورش اتهام ترامپ نامیده شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران رهبر اکثریت سنا: عجله ای برای محاکمه ترامپ نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رهبر اکثریت سنا: عجله ای برای محاکمه ترامپ نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید